جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ آبان ۱۸, شنبه

اجرای فایلهای image (با فرمت iso و بسیاری فرمت های دیگر) بدون نیاز به رایت آنها برروی سی دی و دی وی دی با استفاده از برنامه رایگان DAEMON Tools Lite

مقدمه:

DAEMON Tools Lite در واقع یک درایو مجازی است، این درایو مجازی همانطور که از نامش پیداست نقش یک درایو سی دی/دی وی دی را بازی می کند. با استفاده از این برنامه شما دیگر نیازی به رایت کردن فایلهای image برروی سی دی/دی وی دی ندارید؛ فقط کافیست فایل مورد نظر را به برنامه بدهید تا آنرا برای شما اجرا کند، دقیقا مانند حالتی که autorun سی دی/دی وی دی اجرا شود.

برنامه DAEMON Tools Lite فرمت های زیر را ساپرت می کند:

iso, cdi, pdi, nrg, isz, cue, ccd, bwt, b5t, b6t, mds

چگونه از این برنامه استفاده کنیم:

1.  آخرین نسخه برنامه را از اینجا دانلود کنید (حجم برنامه حدود 5 مگابایت است).

2. برنامه را نصب کنید.

3. در سمت راست پایین صفحه خود (قسمت Notification Area)،DAEMON Tools Liteرا پیدا کرده و برروی آن کلیک کنید، پنجره ای به شکل زیر ظاهر می شود:

DAEMON Tools Lite 2 4. برروی نوشته ای که در بالا نشان داده شده کلیک کنید و در صفحه جدید فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ برنامه شما به راحتی اجرا خواهد شد.

پیروز باشید.

۶ نظر:

  1. سلام
    ممنون. مطلب خوبی بود. من قبلا از کلون سی دی استفاده می کردم ولی اون این همه فرمت رو پشتیبانی نمی کرد.
    راستی برنامه ای هست که بشه باهاش از فایلهای روی هارد دیسک فایل ایزو ساخت؟؟ یعنی بدون اینکه فایلها روی سی دی رایت شده باشن یه فایل ایزو ازشون داشته باشیم؟

    پاسخحذف
  2. حمید خان،

    در جواب سوال شما:
    http://payamspot.blogspot.com/2008/11/iso-free-iso-creatro.html

    امیدوارم مفید واقع شود.

    پاسخحذف
  3. ممنون من طبق این روش عمل کردم ولی نمی دونم چه جوری برنامه رو اچرا کنم لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز،
    این مطلب را من 2 سال پیش نوشته‏ام، الآن بر روی کامپیوترم برنامه رو نصب ندارم که دقیق راهنماییتون کنم. بعد از اینکه برنامه رو نصب کردید، اون رو در All Programs پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید تا اجرا شود.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  5. دمت گرم.

    پاسخحذف

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics