جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ بهمن ۱۴, دوشنبه

ساخت آسان عکس های سه بعدی (3D) توسط برنامه رایگان Anaglyph Maker

عکس سه بعدی

برای ساختن عکس های سه بعدی راه های زیادی هست، برای مثال شما می توانید از برنامه های ویرایش عکس (مانند فتوشاپ) استفاده کنید. اما با برنامه رایگانی که امروز به شما معرفی می کنم، ساختن عکس های سه بعدی از آب خوردن هم راحتتر می شود.

Anaglyph Maker نام برنامه ای است که توسط فرد خوش سلیقه ای به نام Takashi Sekitani ساخته شده است. این برنامه رایگان با گرفتن دو عکس چپ و راست، به صورت خودکار عکس سه بعدی مورد نظر شما را تولید می کند. برنامه Anaglyph Maker  را در این صفحه می توانید برای دانلود پیدا کنید.

نحوه کار برنامه رایگان Anaglyph Maker

برای آنهایی که شاید در مورد عکس های سه بعدی چیز زیادی نمی دانند باید بگویم که این عکسها در واقع از دو عکس تشکیل شده اند: عکس سمت راست و عکس سمت چپ، این دو عکس که هر دو از یک شیئ گرفته می شوند باید به نحوی گرفته شوند که فاصله آندو تقریبا برابر فاصله دو چشم ما از هم باشد. حال ما این دو عکس را با رنگهای مختلف کنار هم قرار می دهیم (فرض کنید عکس سمت راست آبی، و عکس سمت چپ را به رنگ قرمز درآوریم). عینک های مخصوصی هم برای مشاهده این عکس ها وجود دارند که یک شیشه آنها آبی و شیشه دیگر آنها قرمز است، وقتی شما این عینک را به چشم خود بزنید و به عکس ساخته شده نگاه کنید، شیشه آبی بخش آبی عکس و شیشه قرمز بخش قرمز عکس را نمایش می دهد که این باعث می شود هر چشم شما یکی از عکس ها را ببیند و این همان چیزی است که در دنیای سه بعدی واقعی ما اتفاق می افتد، پس شما عکس را با عمق و سه بعدی مشاهده می کنید.

و اما در مورد عینک مخصوص مشاهده سه بعدی باید بگویم که متاسفانه من شرکت خاصی برای فروش آن در ایران سراغ ندارم، اما دو خبر خوش:

1. با کمی صرف وقت و خواندن یکی از مطالب آموزشی زیر (اگر انگلیسی شما خوب است) می توانید یک عینک سه بعدی برای خود بسازید: یک / دو / سه / چهار / پنچ ، این کاری بود که من مدتها پیش برای مشاهده عکس ها ی سه بعدی مجبور به انجام آن شدم.

2. چند روز پیش که به مجتمع پایتخت رفته بودم کارتونی را دیدم به نام "شرک و دوستان (سه بعدی)" که محصول شرکت جوانه است. در جعبه این کارتون یک عینک سه بعدی هم هست. قیمت آن 2500 تومان است. حالا انتخاب با خودتان است.

امیدوارم عکس های سه بعدی بسازید و از آنها لذت ببرید.

لینک های مرتبط:

     1. گالری عکس های سه بعدی

     2. گالری فیلم های سه بعدی

منبع عکس بالای صفحهمنبع عکس دوم

مطلب مرتبط در PayamSpot: یک سینث (Synth) از برج آزادی

۱۶ نظر:

  1. از راهنمایی شما سپاس گزارم خیلی خوب بود

    پاسخحذف
  2. خواهش می‏کنم، دوست عزیز. ممنون از نظرتون.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  3. besiar ali bod va khili khili mamnoon. aya bray sakhtan film ham narm afzar rayagan ya gheyre raygan ham soragh darid ?
    ba tashakor mojadad az shoma
    reza az dubai

    پاسخحذف
  4. albate sakhtan film 3d
    reza

    پاسخحذف
  5. سلام رضا جان،
    خیر متاسفانه برنامه‏ای برای ساختن فیلم‏های سه‏بعدی سراغ ندارم.
    فکر می‏کنم مطلب زیر هم برای شما جالب باشد:
    http://narenji.ir/---narenji-sections-54/70/1802-how-3d-works-a-simple-picture
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  6. فرشاد اييني۲۰/۲/۸۹ ۱۹:۴۶

    سلام خسته نباشيد از صميميم قلب براي شما بزركوار ارزي موفقيت و بهروزي دارم واقعا وبلاك مفيد و خوبي درست كرده اي . ممنون خيلي به من كمك كرد

    پاسخحذف
  7. سلام فرشاد جان. ممنون از نظرتون. موفق باشید.

    پاسخحذف
  8. vaghty kasi baram imail mifreste baram nemiad chi kar konam

    پاسخحذف
  9. دوست عزیز، سوالتون رو در مطلب مربوطه بپرسید:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/02/blog-post_26.html

    پاسخحذف
  10. لذت بردم.ممنون از این اطلاعات عالی.ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

    پاسخحذف
  11. خواهش می‏کنم دوست عزیز. ممنون از نظرتون.

    پاسخحذف
  12. slm man kheili kho0b balad ni3am email bfre3am lotfan k0makam k0nid

    پاسخحذف
  13. سلام خدمت دوستان عزیز....

    برای ساخت فیلم سه بعدی میتونید از نرم افزار make me 3d استفاده کنید...متاسفان لینکش رو ندارم...سرچ کنید راحت پیدا میشه...عالیه...من دارم ازش لذت میبرم

    پاسخحذف
  14. بدک نیست

    پاسخحذف
  15. سلام
    ممنون بابت اطلاعاتی که دادید.یکی از راههای تولید عکس های سه بعدی رو شما به خوبی اشاره کردید. اما روش دیگه ای هم هست و اون اضافه کردن عمق به عکس هست که برای این کار هم روش های مختلفی وجود دارد.

    پاسخحذف
  16. بهترین سایتو دارین دمتون گرم . بسیار سپاسگزارم.

    پاسخحذف

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics