جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ اسفند ۶, سه‌شنبه

دو دستگاه جدید در خیابان ولیعصر – چند سوال

دستگاه 1

جمعه دو هفته پیش عکس بالا را در خیابان ولیعصر تقاطع نیایش گرفتنم ، از شکل دستگاه و توضیحات فارسی آن مشخص است که کار این دستگاه چیست، اما اگر بخواهم توضیح کوتاهی بدهم: در واقع این دستگاه بجز نشان دادن اینکه شما اجازه عبور از خیابان را دارید یا خیر، دکمه ای دارد که اگر آنرا فشار دهید به این معنی است که درخواست عبور کرده اید، پس سیستم از حضور شما که عابر هستید آگاه می شود و اگر موقیعت مناسب باشد چراغ را برای شما سبز می کند. از این دستگاه ها در کشورهای پیشرفته زیاد استفاده می شود، اما اولین بار است که آنرا در ایران میبینم. لطفا اگر جای دیگری مشابه این دستگاه را دیده اید و اطلاعات بیشتری از آن دارید لطفا بفرمایید.

دستگاه 2

و اما دستگاه دوم: تعداد نسبتا زیادی از دستگاهی که در عکس بالا مشاهده می کنید در قسمتی از پیاده رو خیابان ولیعصر نصب شده است، این عکس را جمعه گذشته گرفتم، شما می دانید این دستگاه چیست و به چه منظور استفاده می شود؟

حدس من: وسیله ای برای پارک کردن دوچرخه، موتور، … یا شبیه اینها.

۱۱ نظر:

  1. مورد اول همانطور كه گفتيد درسته، براي رد شدن از خيابان كاربرد داره. البته وقتي كه چراغ سبز مي‌شه، چراغ‌هاي‌ راهنما يك جور بوق هم پخش مي‌كنند كه براي نابيناها كاربرد داره و مي‌فهمند كه الان چراغ سبزه.

    مورد دوم رو من جايي نديدم، و به يقين براي پارك دوچرخه و موتور نيست، چون فرض بر اينه كه توي پياده‌رو اصلا نبايد موتور باشه، سوار دوچرخه‌ها هم نبايد شد.

    پاسخحذف
  2. کاملا درسته. این را که گفتین یادم آمد: دستگاه اول به هنگام سبز شدن چراغ(و قرمز شدن آن، اگر اشتباه نکنم) بوق می زد که به گفته شما برای نابینایان کاربرد دارد.
    همچنان منتظرم تا یک نفر دستگاه دوم را شناسائی کند، از چندین نفر پرسیده ام، هیچکس نمی دانست.

    پاسخحذف
  3. چقدر خوب که این امکانات خوب به ایران داره می رسه. هومم ممکنه ربطی به ویلچر داشته باشه شکلش میخوره که برای ویلجر معلولین کاربرد داشته باشه!

    پاسخحذف
  4. دستگاه دوم به منظور استفاده شهروندان معلول نصب شده تا بوسيله آن سرعت خود را هتكام عبور تنظيم نمايند

    پاسخحذف
  5. هنگام منظورم بود

    پاسخحذف
  6. ممنون از توضیحتون. چند روز پیش که دوباره از اونجا رد می شدم روی یکی از دستگاه ها عبارت "عبور ویلچر" را دیدم اما باز هم دلیل آنرا متوجه نشدم. حال که می گویید برای کنترل کردن سرعتشان است بیشتر برایم معنی می دهد.

    ممنون،
    پیام

    پاسخحذف
  7. هنوز شعور ملت ما به این چیزا نمیرسه. حداقل 20 - 30 سال دیگه (با همین سرعت پیشرفت الان) طول میکشه تا این چیزا از حد شوخی بیاد بیرون.

    پاسخحذف
  8. نیما خان،

    متاسفانه تا حدّی حق با شماست. اما به نظر من اگر دولت مثل جریان کمربند تبلیغات و مردم رو جریمه کنه هر چیزی رو میشه بین مردم جا انداخت، البته که زمان میبره.

    ممنون،
    پیام

    پاسخحذف
  9. llllllllllll

    پاسخحذف
  10. من این دستگاه رو سر بعضی از چهارراهها که در سطح شهر نصب شده (در شیراز)مدتیه میبینم اما بعید میدونم با این حجم سنگین ترافیک توی خیابونایی که مخصوصا"اونارو اونجاها نصب کردن کاربردی داشته باشن.

    پاسخحذف
  11. کجای شیراز نصب شده؟

    پاسخحذف

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics