جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ اسفند ۸, پنجشنبه

چگونه در یاهو ایمیل بسازیم؟ (مراحل ساخت ایمیل در یاهو)

ایمیل یاهو Yahoo! Mail

آموزش ساختن ایمیل یاهو (یاهو میل/Yahoo! Mail)

* این مطلب در طول زمان با توجه به تغییراتی که یاهو داشته، به‏ روز رسانی شده است. آخرین به‏روز رسانی: 23 خرداد 1389 (2010.06.13)

** به هنگام خواندن این مطلب اگر هر جای کار با مشکلی مواجه شدید یا سوالی داشتید حتما در بخش نظرات آنرا مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود. (دقت کنید که نظرات زیاد است و نظر شما در صفحات بعدی نظرات ظاهر خواهد شد. اگر سوالی می‏پرسید لطفا اسم خود را هم ذکر کنید)

ساختن ایمیل در یاهو برای همگان آزاد و رایگان است. اگر شما هم مایل هستید در یاهو صاحب ایمیل شوید، فقط کافیست مراحل زیر را با دقت طی کنید:

1. به آدرس http://mail.yahoo.com بروید، برای اینکار یا بر روی این لینک کلیک کنید، یا آدرس آنرا به شکل زیر در مرورگر خود وارد کنید و Enter را بزنید.

آدرس را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید

2. پس از آنکه صفحه ایمیل یاهو کاملا باز شد، بر روی دکمه خاکستری رنگ Create New Account که پایین سمت راست صفحه قرار دارد کیلک کنید.

 بر روی Create New Account کلیک کنید

زمانی که شما این مطلب را می خوانید ممکن است جای آن تغییر کرده باشد یا حتی اسم آن عوض شده باشد، اگر دکمه Create New Account پایین سمت راست صفحه نبود به دنبال چیزی شبیه آن (مثلا Create Account یا Sign up یا !Sign up for Yahoo یا …) بگردید و بر روی آن کلیک کنید.

بر روی دکمه Sign Up کلیک کنید

3. پس از کلیک بر روی دکمه Create New Account شما به صفحه ای هدایت می شوید که باید مشخصات خود را با دقت در بخشهای مربوط وارد کنید، نگران انگلیسی بودن نوشته ها نباشید، ما تک تک مراحل را همراه هم طی خواهیم کرد:

فرم ثبت نام ایمیل یاهو 3 قسمت اصلی دارد:

- قسمت اول فرم ثبت نام از شما می‏خواهد برخی مشخصات خود را وارد کنید:

روبروی Name، نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.

روبروی Gender بین دو گزینه Male (مذکر) و Female (مونث) گزینه مناسب را انتخاب کنید.

روبروی Birthday تاریخ تولد خود را (میلادی) مشخص کنید. (اگر تاریخ تولد میلادی خود را نمی دانید، از این برنامه تبديل تاريخ شمسی به معادل ميلادی استفاده کنید.)

روبروی Country کشوری که در آن ساکن هستید را انتخاب کنید.

برخی کشورها را که انتخاب کنید گزینۀ Postal Code (کدپستی) پایین Coutnry ظاهر می‏شود. اگر Iran را انتخاب کنید به Postal Code احتیاجی ندارید و ظاهر نمی‏شود.

نمونه پر شده قسمت اول فرم ثبت نام ایمیل یاهو:

 نمونه پر شده از قسمت اول فرم ثبت‏نام

- در قسمت دوم ثبت نام (Select an ID and password)، شما باید برای خود یک نام کاربری و رمز عبور (پسورد) انتخاب کنید. نام کاربری شما (Yahoo ID) مشخصه ای است که از این به بعد برای شناسائی شما استفاده می شود، پس در انتخاب آن دقت کنید.

روبروی Yahoo! ID and Email دو مستطیل را مشاهده می کنید، در مستطیل اولی، نام کاربری موردنظر خود را وارد کنید. سعی کنید نامی با معنی انتخاب کنید که به خاطر سپردن آن کار دشواری نباشد. (برای مثال من ممکن است payamrahmani را انتخاب کنم و اگر موجود نبود، عددی را به آخر آن اضافه کنم). اگر نام کاربری مورد نظر شما از قبل توسط فرد دیگری انتخاب شده باشد،  پیام قرمز رنگ This ID is not available را مشاهده خواهید کرد که باید نام کاربری مورد نظر خود را تغییر دهید. مستطیل دومی هم بخش دوم ایمیل شما خواهد شد، برای این قسمت  شما سه گزینه yahoo.com، ymail.com و rocketmail.com را دارید.

روبروی Password رمز عبوری (پسورد) برای خود انتخاب کنید.

روبروی Re-type Password رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

(رمز عبوری که انتخاب می کنید را در اختیار هیچکس قرار ندهید، در انتخاب رمز عبور از حروف و اعداد استفاده کنید تا رمز عبورتان امن باشد. همچنین سعی کنید در رمز عبورتان از نام خودتان، شماره شناسنامه و موارد مشابه دوری کنید چون نشخیص آنها برای دیگران آسان است)

مستطیل های سبزی که وجود دارند به شما نشان می دهند که رمز عبور شما چقدر امن است، مستطیل های بیشتری که سبز شوند، رمز عبور شما امن تر است. نمونه پر شده قسمت دوم فرم ثبت نام ایمیل یاهو:

نمونه پر شده قسمت دوم فرم ثبت نام ایمیل یاهو

- قسمت سوم (In case you forget your ID or password) بخشی است که شما باید به مواردی پاسخ بدهید. اگر روزی شما نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کنید، این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که آنها را دوباره به دست بیاورید.

روبروی Alternative Email شما باید یک ایمیل از خود ذکر کنید، اگر در حال حاضر ایمیل دیگری دارید (جیمیل، ایمیل یاهو، لایو، هات میل، …) آنرا در این قسمت ذکر کنید، این ایمیل بسیار مهم است چرا که اگر روزی رمز عبور خود را فراموش کنید و به یاهو اطلاع بدهید، رمز عبور را به این ایمیل برای شما می فرستد. پس فقط اگر به ایمیل خود اطمینان دارید آنرا در این قسمت ذکر کنید.

اما اگر اولین بار است که ایمیل می سازید و ایمیل دیگری ندارید، این قسمت را خالی بگذارید چون این قسمت اختیاری (Optional) است.

روبروی Secret Question 1 و Secrec Question 2 شما باید یکی از سوالات امنیتی را انتخاب کنید (دو قسمت با هم فرق داشته باشد)، این قسمت‏ها هم در آینده در صورت فراموش کردن رمز عبورتان در بازیابی آن به شما کمک خوهد کرد. یکی از سوالات را انتخاب کنید.

حالا روبروی Your Answer پایین هر دو قسمت Secret Question 1 و Secret Question 2 جواب‏های مناسبی برای سوالات انتخاب کنید که باز هم تفاوت داشته باشند. اشتباه نکنید! پاسخ مناسب به سوالات به معنی پاسخ صحیح به آنها نیست چراکه در این صورت افراد دیگر ممکن است جواب شما را به راحتی حدس زده و رمز عبور شما را به دست بیاورند. پس پاسخی که در نظر می گیرید باید تقریبا پاسخی نامربوط باشد، آنرا یادداشت کنید و در جای امنی نگاه دارید تا در آینده اگر لازم شد از آن استفاده کنید.

نمونه پر شده قسمت سوم فرم ثبت نام ایمیل یاهو:

نمونه پر شده قسمت سوم فرم ثبت‏نام ایمیل یاهو

حالا قسمت های اصلی را طی کرده ایم. در قسمت بعد فقط کافیست نوشته داخل مستطیل را روبروی Type the code shown وارد کنید، اگر خواندن نوشته برای شما سخت است Try a new code را بزنید تا نوشته جدیدی ظاهر شود.

نوشته داخل باکس را روبروی Type the code shown بنویسید

نمونه کامل فرم پر شده را می توانید اینجا مشاهده کنید.

حالا بر روی دکمه نارنجی رنگ Create My Account کلیک کنید. اگر قسمتی از فرم را اشتباه پر کرده باشید، در همان صفحه میمانید و پیغام خطایی روبروی قسمت مربوطه به شما داده می شود، آن قسمت را اصلاح کنید.

اگر با پیغام خطایی مواجه نشوید، به صفحه تبریک برده می شود که بالای صفحه به شما تبریک گفته است (Congratulations). حالا بر روی دکمه نارنجی رنگ Continue که سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

خسته نباشید :) حالا شما در صفحه اصلی ایمیل خود هستید، تبریک می گویم، ایمیل شما ساخته شده است.

برای دیدن ایمیل‏های دریافتی به اینباکس (Inbox) بروید (در ستون سمت چپ صفحه بر روی Inbox کلیک کنید). الآن یک ایمیل در اینباکس شما وجود دارد که از طرف Yahoo است و موضوع آن Welcome to Yahoo است. بر روی آن کلیک کنید تا باز شود و بتوانید متن آن را بخوانید.

حالا مطلب چگونه در یاهو ایمیل بفرستیم؟ (نحوه ارسال ایمیل در یاهو) را بخوانید تا با نحوۀ ارسال ایمیل در یاهو آشنا شوید.

سپس می توانید مطلب همه چیز در مورد صفحه اصلی ایمیل یاهو را بخوانید تا با صفحه ای که الآن روبروی شما هست بیشتر آشنا شوید.

*** مهم: ***

   هر بار که کارتان با ایمیل‏تان تمام شد (همۀ ایمیل‏هایتان را خواندید و فرستادید) بالا سمت چپ صفحه بر روی Sign Out کلیک کنید تا از ایمیل‏تان خارج شوید؛ مخصوصا اگر چند نفر از یک کامپیوتر استفاده می‏کنید یا ایمیل‏تان را در کافی‏نت و یا با استفاده از کامپیوتری غیر از کامپیوتر خودتان باز می‏کنید.

_________________________________________

مطالب مرتبط:

چگونه در یاهو ایمیل بفرستیم؟ (نحوه ارسال ایمیل در یاهو)

پاسخ به برخی سوالات در مورد ایمیل یاهو – قسمت اول

پاسخ به برخی سوالات در مورد ایمیل یاهو – قسمت دوم

چگونه جیمیل (ایمیل گوگل) بسازیم؟

۲٬۳۱۲ نظر:

  1. یعنی ایرانی وجود داره که ندونه چطور ایمیل یاهو درست کنه ؟

    پاسخحذف
  2. صد در صد وجود دارند افرادی که هنوز نحوه ساخت ایمیل در یاهو رو بلد نیستند و البته به نظر من این اشکالی ندارد، همه افراد امکانات یکسانی ندارند. فراموش نکنیم که هنوز خیلی ها به اینترنت هم دسترسی ندارند.

    پاسخحذف
  3. سلام.در جواب آقای M4ndM باید بگویم که من ساخت ایمیل در یاهو را بلد نبودم که به لطف همین وبلاگ
    یاد گرفتم. با نظر آقا پیام کاملا موافقم(مسعود)

    پاسخحذف
  4. مسعود خان،

    خوشحالم که این مطلب برای شما مفید بوده و ساختن ایمیل را یاد گرفته اید.
    البته M4ndM هم حق دارد، چون برای کسی مثل من و ایشون که روزی چندین بار ایمیلمان را چک می کنیم، فید می خوانیم، در وبلاگ مطلب می نویسیم و... باور اینکه کسی ساخت ایمیل را بلد نباشد سخت است، ولی نباید فراموش کنیم که یک روز هم خودمان نمی دانستیم ایمیل چیست و حقیقت این است که روزی حداقل 5 نفر با جستجوی مطالبی مربوط به ساخت ایمیل یا ارسال ایمیل به این وبلاگ می رسند.

    ممنون از نظر شما.
    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  5. ازتون تشكر ميكنم۲/۲/۸۸ ۱۸:۰۸

    تشكر ميكنم ممنون

    پاسخحذف
  6. به نظر من كار خوبي اين كار يعني كمك به اون كسايي كه هنوز نحوهي ساختن ايميل را ياد ندارن

    پاسخحذف
  7. ممنون از نظرتون

    پاسخحذف
  8. چطور رمز ایمیل را تغییر بدهیم؟ ممنون محسن

    پاسخحذف
  9. محسن جان،

    برای تغییر رمز ایمیل یاهو باید به شکل زیر عمل کنید:

    1. وارد صفحه اول ایمیل یاهوتون بشید.
    2. به صفحه http://www.yahoo.com بروید.
    3. بر روی اسم خودتون که به صورت برجسته (bold) نوشته شده کلیک کنید.
    4. از شما خواسته می شود که دوباره رمزتون رو وارد کنید.
    5. بعد از اینکه رمزتون رو وارد کردید به صفحه جدیدی برده می شوید. لینک Change Password را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
    6. رمزی که الان دارید را در مستطیل خالی اول وارد کنید.
    7. رمز جدید را در مستطیل های دوم و سوم وارد کنید.
    8. بر روی Save کلیک کنید.

    ** توجه کنید که رمز عبور ایمیل یاهو رمز عبور تمام سرویس های یاهویی است که دارید، پس با تغییر رمز ایمیل یاهو رمز یاهو مسنجر و ... هم تغییر می کند.

    موفق باشید.

    پاسخحذف
  10. خیلی ممنون از اینکه کمکم کردی تا بتونم ایمیل بسازم
    فقط چه جوری مطمئن بشم که ایمیلم ساخته شده

    پاسخحذف
  11. دوست عزیز،

    همانطور که در آخر مطلب بالا ذکر کردم وقتی که تمام مراحل را طی کنید و ایمیل شما ساخته شود شما پیغام Congratulations را خواهید دید، که ساخته شدن ایمیل شما را تبریک می گوید.
    حالا می توانید به آدرس http://mail.yahoo.com بروید و از ایمیل خود استفاده کنید.

    اگر سوالی هست باز هم بپرسید،
    پیام

    پاسخحذف
  12. چرا نمي توانم قسمت code shown را ببينم ؟

    پاسخحذف
  13. دوست عزیز،

    ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، برای اینکه مشکل حل شود F5 را بزنید تا صفحه دوباره لود شود، اگر باز هم code نشان داده نشد صفحه را ببندید و دوباره باز کنید.
    اگر هیچکدام از راه های بالا جواب نداد تنظیمات مرورگرتون رو reset کنید. اگر باز هم نشد، از یک مرورگر دیگر (مثل فایرفاکس، ...) استفاده کنید.

    اگر باز هم مشکل حل نشد به من بگویید.
    پیام

    پاسخحذف
  14. از راهنمايي هاي شما متشكرم.مشكلم حل شد.موفق باشيد

    پاسخحذف
  15. خواهش می کنم، خوشحالم که این رو میشنوم.
    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  16. nokare harchi irani hastam

    پاسخحذف
  17. وقتي singupراميزنم صفحه ايميل بسته مي شود ودرقسمت do yiulagreeنوشته نمي آيد

    پاسخحذف
  18. دوست عزیز،

    مشکلی که می گویید خیلی عجیب است، لطفا مجددا امتحان کنید. اگر باز هم مشکل رفع نشد از مرورگر دیگری استفاده کنید.

    پیام

    پاسخحذف
  19. من خیلی با این توضیحات صفا کردم در ضمن در جواب نظر اول باید بگممن خیلی وقته از اینترنت استفاده می کنم ولی خدایی یاد نداشتم ایمیل بسازم

    پاسخحذف
  20. ممنونم دوست عزیز، ایمیل نو مبارک!

    پاسخحذف
  21. سلام creat my account رو میزنم ولی اتفاقی نمی افته چیکار کنم؟

    پاسخحذف
  22. دوست عزیز،

    احتمالا شما بخشی از فرم را اشتباه پر کرده اید، در این صورت روبروی قسمتی از فرم که اشتباه پر شده است پیغام خطائی به رنگ قرمز خواهید دید.
    یکبار دیگر با دقت بیشتر فرم را پر کنید، به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد.

    پیام

    پاسخحذف
  23. کد پستی و نام ایمیل رو با هر عدد و اسمی که وارد میکنمerror میده.لطفا کمکم کنید

    پاسخحذف
  24. دوست عزیز،

    کد پستی 5 رقمی خود را وارد کنید و دقت کنید که حتما صحیح باشد چون آنرا با کشوری که انتخاب کرده اید چک می کند پس کد پستی ساختگی وارد نکنید.
    برای قسمت Yahoo! ID and Email دقت کنید اسمی که انتخاب می کنید کمتر از 4 حرف نباشد.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  25. منظور از کدپستی چیست بیشتر توضیح بدین

    پاسخحذف
  26. ممنون اقا پیام..درست شد البته با همون کدپستی ساختگی

    پاسخحذف
  27. خوشحالم که بالاخره مشکل برطرف شد. اینکه کد پستی ساختگی جواب داده، احتمالا بخاطر اینه که اون کد پستی مربوط به همون کشوری بوده که انتخاب کردید.

    ایمیل نو مبارک!
    پیام

    پاسخحذف
  28. سلام به صفحه ی تبریک برده میشه اما contio رو نمیبینم

    پاسخحذف
  29. دوست عزیز،

    اشکالی ندارد. الآن دیگر ایمیل یاهو شما ساخته شده است و باید بتوانید از ایمیل خود استفاده کنید.

    پیام

    پاسخحذف
  30. سلام بعد از اینکه همه ی مراحل رو انجام دادم وارد صفحه ای به نامyahoo family accontsشد حالا چیکار باید کنم؟

    پاسخحذف
  31. دوست عزیز،

    اینکه میگویید خیلی عجیب است، من تمام مراحل را از اول طی کردم و تغییری هم در مراحل ایجاد نشده است که مشکل از آن باشد.
    حتما اشتباها بر روی یک دکمه کلیک کرده اید، اشکالی ندارد.

    1. به http://mail.yahoo.com بروید، username و password خود را وارد کنید تا وارد ایمیلی که تازه ساخته اید بشوید.

    2. اگر نتونستید وارد ایمیلتون بشید، مشخص میشه که اصلا ایمیلی ساخته نشده است، پس یکبار دیگر مراحل را با دقت بیشتر طی کنید.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  32. من که همه مراحل رو درست انجام میدم نمیدونم چرا اصلا درست نمیشه.

    پاسخحذف
  33. باسلام و وقت بخیر حضور شما دوست گرامی.من دفه پیش از شما بابت این وبلاگ جذابتون تشکر کردم و الانم از شما ممنونم فقط می خواستم اگه امکانش هست اصطلاحات موجود در صفحه ایمیل رو توضیح بدین! پیشاپیش از شما ممنونم!
    (مسعود- طبس)

    پاسخحذف
  34. دوست عزیزی که گفتین "من که همه مراحل..."،

    لطفا بفرمایید کجای کار دچار مشکل میشید تا من شما رو راهنمایی کنم. لطفا بیشتر توضیح بدید.

    پیام

    پاسخحذف
  35. مسعود خان،

    اینی که میفرمایید کمی زمان می برد و یک مطلب جدا طلب می کند. من قبلا در مورد نحوه فرستادن ایمیل توضیح داده ام که مهمترین قسمت است:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/02/blog-post_27.html
    سعی می کنم در اولین فرصت مطبی در این مورد بنویسم. اگر کار فوری دارید یا قسمت خاصی از آن مد نظر شماست، بفرمایید تا خیلی سریع همینجا توضیح بدم.

    اگر تا دو روز دیگر مطلبی ننوشتم، یک یاداوری بکنید.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  36. مسعود جان،

    این هم مطلبی که قولش را داده بودم:

    http://payamspot.blogspot.com/2009/07/yahoo-mail_12.html

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  37. چطور می تونم ایمیل بفرستم

    پاسخحذف
  38. سلام من با کمک شما تونستم ای دی وایمیل بسازم ولی نمی تونم ایمیل بفرستم

    پاسخحذف
  39. چطوری میتونم اتاق چت روم ایرانی پیدا کنم وچطور می تونم چت کنم

    پاسخحذف
  40. دوست عزیزی که پرسیدید "چطور می تونم ایمیل بفرستم"،

    این مطلب را ببینید:

    http://payamspot.blogspot.com/2009/02/blog-post_27.html

    پاسخحذف
  41. دوست عزیزی که در مورد اتاق چت و ... پرسیده بودید،

    این موضوعی متفاوت است و خود یک مطلب جدا طلب می کند، انشاءالله در آینده مطلبی در مورد آن خواهم نوشت.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  42. برای ارسال نظربرای شما وقتی انتخاب نمایه نام و ادرس اینترنتی خودم می نویسم می نویسه دارای نویسه های غیر مجاز می باشد یعنی چه

    پاسخحذف
  43. مگه نه ای دی همون چیز قبل از @ته پس چرا وقتی برای خوندن ایمیل اون ای دی وپسوردوارد میکنم میگه خطاست وقرمز میشه یعنی اینکه ای دی و پسورد اشتباهه

    پاسخحذف
  44. دوست عزیزی که پرسیدید " برای ارسال نظر ..."،

    نمی دانم دلیل آن چیست. بگویید در مستطیل های مربوط به نام و آدرس اینترنتی چه چیزی می نویسید، شاید متوجه بشوم اشکال از کجاست.

    پیام

    پاسخحذف
  45. دوست عزیزی که پرسیدید "مگه نه ای دی ..."،

    بله دوست عزیز، شما درست می فرمایید،((قبلا)) همانطور بود که شما می فرمایید. اگر ایمیل شما Payam111@yahoo.com بود، آی دی شما Payam111 میشد. اما مدتی است که یاهو بجز yahoo.com بر روی ymail.com و rocketmail.com هم ایمیل میدهد، به همین دلیل الآن دیگر ((آی دی شما همان ایمیل شما است.)) یعنی آی دی ایمیل بالا همان Payam111@yahoo.com می شود.
    فکر می کنم یاهو برای ایمیل هایی که yahoo.com هستند بعضی وقت ها استثنا قائل می شود.

    امیدوارم توضیح بالا مشکل را حل کند،
    پیام

    پاسخحذف
  46. در قسمت ویرایش نمایه روبروی نام اسم خودم وروبروی ادرس اینترنتی ایمیل خودم رو می نویسم

    پاسخحذف
  47. سلام
    من تاحالا چند دفعه ایمیل ساختم ولی اینطوری نبوده!!! الان یه آی دی جدید لازم دارم ولی نمی سازه متاسفانه.
    من بعد از پر کردن همه ی فیلدها این پیغام رو می بینم:
    This page requires that you have Javascript enabled on your browser. If you're not sure how to do this, click here.
    در ضمن من با مرورگرهای IE7 و فایرفاکس امتحان کردم ولی نشد باز
    ممنونم

    پاسخحذف
  48. در قسمت فرستادن ایمیل کلمه سابجکت یعنی موضوع راوارد کنیم یعنی چه؟ ایالازمه موضوع رو وارد کنیم اگه لازمه به فارسی باشه یا انگلیسی یه چیز دیگه اینکه دراخر که ایمیل را sendکردیم یه گزینه هست که میگه ایمیل صاحب ایمیل رو وارد کنیم منظور ایمیل خودمونه یا ایمیل کسی که براش ایمیل فرستادیم

    پاسخحذف
  49. سلام من iDیا همون ایمیل رو وارد می کنم اینپیام رو میزنهthis ID is not yet taken are you trying to registet for accountاشکال کارم در کجاست

    پاسخحذف
  50. باسلام.خیلی ممنون از اینکه به نظر دوستان اهمیت می

    دهید.(مسعود)

    پاسخحذف
  51. دوست عزیزی که گفتید "در قسمت ویرایش نمایه..."،

    روبروی آدرس اینترنتی باید آدرس سایت یا وبلاگ خود را وارد کنید، دلیل اینکه به شما پیغام خطا می دهد همین است.

    پاسخحذف
  52. مریم خانم،

    مشکلی که پیش آمده خیلی برای من عجیب است. به احتمال زیاد مشکلی که پیش آمده به نحوه ساختن ایمیل ربطی ندارد، بلکه کامپیوتر شما مشکلی پیدا کرده، شاید ویروس گرفته.
    اگر دوباره آن پیغام را مشاهده کردید، بر روی دکمه/نوشته ای که گفته (Click here) کلیک کنید، شاید خودش مشکل را برطرف کند یا حداقل توضیحی در مورد عامل مشکل بدهد.

    امیدوارم مشکل زودتر حل بشود،
    پیام

    پاسخحذف
  53. دوست عزیزی که پرسیدید "در قسمت فرستادن ایمیل کلمه سابجکت..."،

    البته این سوال مربوط به مطلب "چگونه در یاهو ایمیل بفرستیم" است، اما سوال بسیار خوبی کردید.
    درست است دوست عزیز، در بخش Subject شما باید موضوع ایمیل را مشخس کنید، مثلا اگر در حال نوشتن ایمیلی به دوستتان هستید که در مورد تولد روز قبل در آن می نویسید، موضوع را باید "تولد" بنویسید.
    پیشنهاد من این است که موضوع را انگلیسی (مثلا Birthday) بنویسید، یادم می آید یک زمانی نوشتن موضوع به فارسی مشکلاتی را ایجاد می کرد.

    آن قسمت که پس از فرستادن ایمیل ظاهر می شود و از شما می خواهد مشخصات صاحب ایمیل را وارد کنید، برای این است که اطلاعات مربوط به افرادی که با آنها از طریق ایمیل در ارتباط هستید را برای شما ذخیره کند. *پس شما باید مشخصات مربوط به فردی که برای او ایمیل فرستاده اید را وارد کنید*، با انجام اینکار حالا دیگر یاهو می داند که مثلا ایمیل َPayamR111@yahoo.com متعلق به پیام رحمانی است و این برای شما ذخیره می شود تا در آینده کار شما را راحت تر کند.

    پیام

    پاسخحذف
  54. دوست عزیزی که پرسیدید "سلام من iDیا همون ایمیل..."،

    پیغام This id is not taken yet به این معنی است که "این آی دی هنوز گرفته نشده است". یعنی چنین آی دی وجود ندارد. شما قبلا وارد ایمیلتان شده بودید؟ زمانی که ایمیل را ساختید پیغام "Congratulations" را در آخرین مرحله مشاهده کردید؟ احتمالا شما به هنگام ساختن ایمیل یکجایی را اشتباه کرده اید و اصلا ایمیلی ساخته نشده. شاید آی دی که وارد می کنید اشتباه است، قبل از ساختن ایمیل آن را تغییر ندادید؟

    پیام

    پاسخحذف
  55. مسعود جان،

    این باعث افتخار من است. ممنون از شما که با نظرهایتان باعث امیدواری بنده می شوید.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  56. ِایا میشه ایمیل ای دی که برای ای میل یاهو استفاده کردیم برای یاهو مسینجر هم استفاده بکینم اگه میشه چه جوری

    پاسخحذف
  57. بله دوست عزیز، این امکان هست. سه حالت دارد:

    1. اگر از همان برنامه یاهو مسنجر که بر روی کامپیوتر نصب می شود استفاده می کنید: فقط بجای Yahoo! ID ایمیل خود را وارد کنید. بقیه مراحل مثل قبل است.

    2. از داخل ایمیل یاهو چت کنید.

    3. از وب مسنجر یاهو استفاده کنید، برنامه ای است تقریبا شبیه یاهو مسنجر با این تفاوت که نیازی به نصب ندارد، بلکه شبیه ایمیل یاهو است. می توان آنرا یاهو مسنجر بر روی وب نامید:

    http://webmessenger.yahoo.com

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  58. سلام.کدپستی10رقمه منظوراز5رقم چیه

    پاسخحذف
  59. دوست عزیز، منظور همان 5 رقم اول کدپستی هست، مثلا اگر کدپستی شما xxxxxyyyyy هست، 5 رقمی آن xxxxx می شود. البته ممکن است از وارد کردن کدپستی 10 رقمی هم اشکالی نگیرد.
    پیام

    پاسخحذف
  60. یک دنیا ممنمون پیام خان مشکلم حل شد و تونستم ایمیل رو درست بسازم نمی دونم باید به چه زبونی ازت تشکر کنم دیگه داشتم ناامید میشدم به هر حال مرسی

    پاسخحذف
  61. من کد پستی رو ساختگی وارد کردم ولی درست از اب در اومد :اراس مشرقی

    پاسخحذف
  62. سلام عزیرم من تا اخرش میرم ولی صفحه اصلی سایت یا هو می یادوخبری از تبریک نیست

    پاسخحذف
  63. سلام اگه جلو هر جوابی تیک سبز بزنه منظور از درست بودنه جوابخ مرسی

    پاسخحذف
  64. دوست عزیزی که فرمودید "سلام عزیزم من تا..."،

    به صفحه ایمیل یاهو (mail.yahoo.com) بروید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد ایمیلتان شوید، اگر وارد نشد پس احتما یکی از مراحل را اشتباه انجام داده اید، یکبار دیگر با دقت بیشتر مراحل را طی کنید، انشاءالله مشکل حل می شود.

    پاسخحذف
  65. دوستی که سوال نمودید "سلام اگه جلو هر..."،

    دقیقا همانطور است که شما می فرمایید.

    پاسخحذف
  66. general failureیعنی چه

    پاسخحذف
  67. سلام.با تشکر از شما.من ایملموساختم

    پاسخحذف
  68. خواهش می کنم دوست عزیز، ایمیل نو مبارک!

    پاسخحذف
  69. دوست عزیز، تا آنجایی که من اطلاع دارم general failure به معنی "عدم موفقیت کلی" است، یعنی کلا کار مشکل پیدا کرده است، این پیغام را کجا دیدید؟

    پاسخحذف
  70. می تونید امیل آدرس خودتون رو اعلام کنید

    پاسخحذف
  71. ایمیل من را می توانید در ششمین عکس همین مطلب، روبروی Alternate Email پیدا کنید.

    پاسخحذف
  72. سلام اموزش خیلی عالی بود با تشکر

    پاسخحذف
  73. ای دی من در صفحه ایمیل یاهو حک شده وقتی پسورد وارد می کنم این پیام رو میزنه invalid ID or password please try again using uoyr full yahoo IDمشکل چیه

    پاسخحذف
  74. چطور می تونم از صفحه ایمیل خارج بشم

    پاسخحذف
  75. من با استفاده از راهنماي هاي بسيار خوب شما توانستم ايجاد ايميل را ياد بگيرم
    اما وقتي مي خاهم وارد بشوم آي و پسورد مرانمي پذيرد
    لطفا راهنماي بكنيد

    پاسخحذف
  76. دوست عزیزی که سوال نمودید "ای دی من در صفحه ایمیل یاهو..."،

    اینبار ایمیل کامل خودتون رو روبروی Yahoo! ID بنویسید، ببینید مشکل حل میشه؟
    اگر مشکل حل نشد احتمالا بخاطر این است که شما ایمیل یا پسورد خودتون رو اشتباه وارد می کنید.
    پیام

    پاسخحذف
  77. دوست عزیزی که سوال کردید "چطور می تونم از صفحه ایمیل خارج بشم"،

    جواب سریع به سوال شما این است: بر روی Sign Out که گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار کلیک کنید.

    اما پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با گزینه های دیگر در صفحه اصلی ایمیل یاهو مطلب زیر را بخوانید:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/07/yahoo-mail_12.html

    پیام

    پاسخحذف
  78. دوست عزیزی که فرمودید "من با استفاده از راهنماي هاي بسيار..."،

    به موارد زیر دقت کنید:
    1. روبروی Yahoo! ID ایمیل کامل خودتون رو بنویسید - مثلا PayamTestMail@yahoo.com
    2. زمانی که رمز عبور را وارد می کنید زبان کیبورد شما در حالت انگلیسی (EN) باشد و نه فارسی (FA).

    اگر باز هم موفق نشدید وارد ایمیلتون بشید، احتمالا یا شما اطلاعات را اشتباه وارد می کنید، یا ایمیل شما ساخته نشده، مراحل را از اول طی کنید.
    پیام

    پاسخحذف
  79. می خواستم بگم دوستی که می گفتن با راهنمایی شما ایمیل رو ساختم ولی وقتی می خوام وارد صفحه یاهو بشم من رو نمی پذیره من فکر می کنم بعد از انجام تمام مراحل و پیام تبریک باید صبر کند تمام صفحه آن قسمت باز شود بعد بر روی کن تی نی یو کلیک بکند ببخشید من نمی خوام در کار شما دخالت بکنم در واقع در حدش نیستم ولی چون همچین مشکلی برای خودم پیش اومده بود وبه این وسیله رفع شد گفتم شاید بتونم کمکی کرده باشم

    پاسخحذف
  80. باتشکر از شما.برای ایمیل فرستادن ادرس گیرنده بای کامل نوشته شود یا قسمت اول ایمیل کافیه

    پاسخحذف
  81. دوستی که فرمودید "می خواستم بگم دوستی..."،
    اتفاقا بعضی اوقات راهنمایی های یک نفر که خودش تازه مطلبی را یاد گرفته می تواند خیلی مفیدتر از راهنمایی های یک فرد مجرب باشد. ممنون که دوستمون رو راهنمایی کردید، امیدوارم مشکل ایشون با راهنمایی های شما و بنده حل شود.
    پیام

    پاسخحذف
  82. مجید خان،

    به هنگام فرستادن ایمیل، آدرس ایمیل فرد گیرنده باید کامل نوشته شود و تنها قسمت اول آن کافی نیست.

    پاسخحذف
  83. سلام
    میخوام بدونم گزینه show quoted text که در پایان بعضی ایمیل های دریافتیم میبینم چیه ؟
    جی میل به جی میل

    پاسخحذف
  84. من یه ایمیل برای دوستم فرستاده بودم با شکلک لبخند اما وقتی جوابمو داد این گزینه پایان متنش بود که وقتی روش کلیک کردم ایمیل خودم نمایان شد اما با یه شکلک دیگه ...
    می خواستم بدونم همین شکلک براش ارسال شده یا قبلیه ؟تازه این شکلک اصلا توی شکلک های جی میل نبود ..یا اینکه دوستم خودش تیرش داده ؟برای همین در مورد این گزینه ازت توضیح خواستم .
    لطفا جوابمو زودتر بده
    ممنون ...

    پاسخحذف
  85. عالی بود دستت طلا

    پاسخحذف
  86. من نتوانستم ایمیل درست کنم

    پاسخحذف
  87. فاطمه خانم،
    در مورد show quoted text که فرمودید، من تابحال به این مورد بر نخورده بودم، show quoted text به معنی "نقل قول را نشان بده" است. به هر حال زمانی که بر روی آن کلیک کنید، قسمتی از متن را که جیمیل بطور پیشفرض حذف کرده و داخل "" نوشته، به شما نشان خواهد داد، اما دلیل آنرا نمی دانم.
    در توضیح دومتون خودتون به سوالتون پاسخ دادید: قسمت نقل قول ایمیل شما است، بطور پیشفرض برای اینکه ایمیل طولانی نشود جیمیل آنرا حذف کرده است و وقتی شما بر روی show quoted text کلیک می کنید آنرا به شما نشان می دهد.
    در مورد شکلک: این سوال دیگر خیلی جزئی است، بهتر بود ابتدا از دوستتان سوال می کردید که آیا خودش شکلک را عوض کرده یا خیر. البته ممکن است دلیلش این باشد که ایمیل او جیمیل نبوده و شکلک ها متفاوت هستند، که البته بعید می دانم.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  88. ممنونم مسلم جان.

    پاسخحذف
  89. دوست عزیزی که فرمودید "من نتوانستم ایمیل درست کنم"،
    بفرمایید کجای کار دچار مشکل شدید تا من شما را راهنمایی کنم.
    پیام

    پاسخحذف
  90. ممنون از توضیحاتت آقا پیام
    ولی من از دوست منظورم کسی بود که باهاش خیلی رودروایسی دارم به خاطر همین نشد ازش بپرسم .اون شکلک عوض شده هم واقعا بد بود برای همین برام مهمه که خودش تغیر داده یا از طرف من براش اون جوری فرستاده شده . در ضمن اون هم جی میل داره

    پاسخحذف
  91. دوست عزیز،
    از اونجایی که او هم جیمیل دارد، خیلی بعید است که شکلک خودبخود تغییر کرده باشد، من احتمال می دهم دوست شما خودش تغییرش داده باشد، البته امیدوارم اینطور نبوده باشد و همه تقصیر ها بر گردن جیمیل باشد.
    پیام

    پاسخحذف
  92. سلام من از ابتدا فرا رسیدن ماه شعبان را به شما تبریک میگم و بعدش اینکه از مطالب مفیدتون تشکر میکنم یه خواهش هم داشتم بی زحمت روش چت کردن را هم به مطالب سودمندتون اضافه کنید تا بیشتر مخاطب داشته باشین
    باز هم ممنون 3/4/88

    پاسخحذف
  93. مرسي از وبلاگ خوبتون

    پاسخحذف
  94. من چطوري ميتونم ايميل دوستم رو پيدا كنم؟ خواهش ميكنم كم............................ك كنيد

    پاسخحذف
  95. مهدیه خانم،
    اگر ایمیل دوستتان را قبلا داشته اید و به او ایمیل زده اید شاید بتوانید آدرس ایمیل او را در قسمت contacts پیدا کنید. اگر قبلا دوستتان به شما ایمیل زده، ایمیل او را پیدا کنید، بالای ایمیلی که او فرستاده آدرس ایمیل او موجود است. در غیر این صورت تنها راه بدست آوردن آدرس ایمیل دوستتان این است که از خود او بپرسید.

    پاسخحذف
  96. من ساختن ایمیل بلد نیستم حالا همه ی ایرونی ها می دونند بابا چه حرفایست که می زنید

    پاسخحذف
  97. سلام من مينا هستم تمام مراحل را رفتم ولي بعد از زدنcreat my account برام كادر كوچكي باز ميشه كه yesوnoميخواد چرا وبايد چيكار كنم

    پاسخحذف
  98. سلام...
    می خواستم بدونم امکان داره بعداز send کردن ایمیلم به دست طرف نرسه ؟
    از کجا باید مطمئن بشم که رسیده یا نه؟

    پاسخحذف
  99. البته من جی میل دارم اون هم جی میل داره

    پاسخحذف
  100. مینا خانم،
    لطفا نوشتۀ داخل کادری که ظاهر می شود را اینجا بنویسید تا بگویم که چیست و چکار کنید.

    پاسخحذف
  101. دوست عزیز که سوال کردید "می خواستم بدونم امکان..."، سلام.

    بله، امکان داره به دلایل مختلف ایمیل به دست فرد موردنظر شما نرسد. برای مثال اگر آدرس را اشتباه وارد کنید دو حالت دارد: 1. آدرسی که اشتباه وارد کرده اید اصلا وجود نداشته باشد، در اینصورت یاهو به شما پیغام می دهد و می گوید که نتوانسته ایمیل را ارسال کند. 2. آن آدرس اشتباه آدرس فرد دیگری باشد، در این صورت ایمیل به دست فرد دیگری می رسد و شما هم مطلع نمی شوید (تصور می کنید که ایمیل به فرد موردنظرتان رسیده)
    با توجه به توضیحات بالا، تنها راه برای اینکه مطمئن شوید ایمیل به فرد موردنظرتان رسیده این است که: اگر ایمیل مهمی است از او بخواهید در صورت دریافت ایمیل به شما اطلاع دهد.

    پاسخحذف
  102. سلام.با تشکر از شما.من ایملموساختم

    پاسخحذف
  103. salam mishe dar ghesmate adrese mil id tarafo nevesht.akhare adrese id bayad hamon yahoo.com nevesht

    پاسخحذف
  104. پیام ازت ممنون

    پاسخحذف
  105. سلام.من مينا هست.برايم صفحه تبريك راداد ولي وقتيcontinueرازدم عكس العملي انجام نداد يعني مشكل داره مرسي پيام جان

    پاسخحذف
  106. مجید خان،
    باید آدرس ایمیل را کامل بنویسید یعنی yahoo.com آن را حذف نکنید.

    پاسخحذف
  107. مینا خانم،
    چون شما صفحه تبریک را مشاهده کرده اید پس ایمیل شما ساخته شده است، حالا به mail.yahoo.com بروید، نام کاربری و رمز خود را وارد کنید، باید بتوانید وارد ایمیلتان بشوید و از آن استفاده کنید.
    اگر موفق نشدید وارد ایمیلتان شوید احتمالا مشکلی پیش آمده و ایمیلتان ساخته نشده، مراحل را از اول طی کنید و ایمیل دیگری بسازید.

    پاسخحذف
  108. سلام من مينا هستم. پيام جان خيلي دوستت دارم دمت گرم

    پاسخحذف
  109. در قسمت type the cod show هيچ كدي نوشته نشده. حالا بايد چكاركرد؟

    پاسخحذف
  110. دوست عزیز، بعضی مواقع این مشکل پیش میاد و در آن قسمت کدی نشان داده نمی شود، دوباره امتحان کنید، به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد. اگر مشکل برطرف نشد و دوباره کدی نشان داده نشد از مرورگر دیگری استفاده کنید.
    پیام

    پاسخحذف
  111. من توی یاهو ایمیل ساختم ولی نمیدونم چرا خیلی زود از دستش میدم .
    خواهش میکنم زود تر جوابم رو بدید.
    ممنونم

    پاسخحذف
  112. من ایمیل درست کردم اما چگونه می توانم وارد شوم

    پاسخحذف
  113. ghazal،
    منظورتون رو متوجه نمیشم. منظورتون از "خیلی زود از دستش میدم" چیه؟

    پاسخحذف
  114. م.م عزیز،
    به همان صفحۀ http://mail.yahoo.com بروید، نام کاربری (اینجا ایمیل) و رمز عبور (پسورد) خود را در مستطیل های مشخص شده بنویسید و وارد ایمیلتون بشید.

    پاسخحذف
  115. سلام. من وقتي فرم رو كامل كردم هيچ پيام خطايي نيومد اما پيام تبريكي هم نيومد!؟ مشكل كجاست؟

    پاسخحذف
  116. سلام.قسمت آخر که گفته type the code shown هیچ کدی نیست. چه کار کنم؟

    پاسخحذف
  117. دوستی که فرمودید "سلام. من وقتی فرم رو..."،

    اشکالی ندارد، شاید از آن صفحه سریع گذشته اید و حواستان نبوده. آن صفحه فقط اطلاعاتی در مورد ایمیلتان به شما می دهد، در مورد اطلاعاتی که در فرم پر کرده اید.
    به احتمال زیاد ایمیل شما ساخته شده است. به http://mail.yahoo.com بروید، باید بتوانید وارد ایمیلتان شوید.
    پیام

    پاسخحذف
  118. دوستی که سوال کردید "سلام. قسمت آخر..."،

    بعضی اوقات این مشکل پیش میاد. با استفاده از دکمه F5 صفحه را refresh (تازه) کنید تا شاید کد ظاهر شود، اگر باز هم نشد صفحه را ببندید و مراحل را از اول طی کنید.
    پیام

    پاسخحذف
  119. salam payam jan vaghan merci kheyli ali bod

    پاسخحذف
  120. خيلي ممنونم ازتون واقعا عالي بود

    پاسخحذف
  121. اگه خواستيم چيزي ارسال كنيم بايد چه كار كنيم

    پاسخحذف
  122. اگر منظورتون اینه که چطوری ایمیل بفرستید، مطلب زیر رو بخونید:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/02/blog-post_27.html

    پاسخحذف
  123. سلام.من تمام قسمتهای فرم و پر کردم و هیچ خطایی هم نداشت به جز تاریخ تولدم. تاریخ تولدم و که به میلادی وارد میکنم خطا میزنه و اینو مینویسه. your full date of birthday is required. گفتم شاید اشتباه تبدیل کردم رفتم به سایت خود شما که تبدیل تاریخ شمسی به میلادیه اما نمیشه.یا راهنماییم کنید یا خودتون برام تبدیلش کنین. 13/11/1368

    پاسخحذف
  124. هوراااااااااااا بالا خره درست شد دستت درد نكنه داداش بيمان گگگگگگگگگگگگلم

    پاسخحذف
  125. يوسف: اي بابا بيمان جون هر كاري مي كنم نمي تونم عضو سايتت بشم

    پاسخحذف
  126. دوست عزیزی که در مورد تاریخ تولد سوال کردید،
    تاریخ تولد شما به میلادی 2 فوریه 1990 است، بنابراین روبری Birthday باید مشخصات را به شکل زیر وارد کنید:

    February 2 1990

    پاسخحذف
  127. سلام اقای رحمانی
    میشه بگید چطور میتونم یه یاهو مسنجر بسازم؟

    پاسخحذف
  128. درقسمت کد098میزنم ولی اشتباهه چیکار کنم

    پاسخحذف
  129. salam man dar gozine postal code har codi mizanam ghalat migire chekar kon ??????????????

    پاسخحذف
  130. دوست عزیزی که در مورد یاهو مسنجر سوال کردید،
    منظور شما این است که چطور از یاهو مسنجر استفاده کنید. یاهو مسنجر یک برنامه است که بر روی کامپیوتر شما نصب می شود، سپس شما با استفاده از مشخصات همین ایمیلی که ساخته اید می توانید وارد یاهو مسنجر شوید و از آن اسفتاده کنید (چت کنید).
    برای دانلود یاهو مسنجر به این سایت بروید:
    http://filehippo.com/download_yahoo_messenger
    همچنین می توانید از برنامه تحت وب مشابه آن یعنی وب مسنجر استفاده کنید:
    http://webmessenger.yahoo.com

    پاسخحذف
  131. آرش جان و دوستی که فرمودید "درقسمت کد098میزنم ولی اشتباهه چیکار کنم"،
    شما روبروی Postal Code باید کد پستی منزل خود را وارد کنید، که آن را می توانید بر روی قبض های آب، برق، تلفن، ... پیدا کنید. 5 رقم اول کافیست.

    پاسخحذف
  132. سلام پیام جون توروخدا به دادم برس دیگه اعصاب واسم نمونده. با یه بدبختی و دوندگی ایمیل یاهوم و ساختم پیام تبریک هم دریافت کردمcontinue رو هم زدم. حالا هرکاری میکنم وارد ایمیل آدرسم بشم و ایمیل بفرستم نمیشه.میگه آدرست خطا هست درصورتی که پیام تبریک هم داد. وایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    پاسخحذف
  133. دوست عزیز دقت کنید که آدرس ایمیلتون رو حتما کامل بنویسید، مثلا PayamEmail@yahoo.com و کیبرد شما در حالت فارسی نباشه.

    پاسخحذف
  134. سلام من هرچی سعی کردم نتونستم مشکل ای دی و کد پستی رو حل کنمخ با اینکه کد رو هم کاملا درست وارد کردم لطفا کمک کنید

    پاسخحذف
  135. سلام:خسته نباشيد
    من چندتا سوال ازتون داشتم
    1.من به عنوان user nameهر اسمي رو كه به نظرم مي رسيد با اعداد مختلف امتحان كردم اماهربارپيغام خطا داديعني ممكنه تمام اونا قبلا انتخاب شده باشن حتي با تغيير اعداد؟؟؟
    2.سه گزينه yahoo.comوymail.comوrocketmail.comچه فرقي با هم دارن؟؟؟
    3N.من زياد پركردن فرم را امتحان كردم اما اين چنددفعه اخربه محض اينكه روي لينك sign upكليك ميكنم پيغامي با عنوان
    server certificat not yet valid ظاهرميشه كه بعدازتوضيحات در اخر سوال كرده
    do you like to countinue anywayباسه گزينه
    view certificat countinue cancle
    كه اگه گزينه دوم را انتخاب كنيم توي نوار ادرس با زمينه زرداين ادرس نوشته شده
    hatt:edit.yahoo.com/registration?intl=as&new=1&done=http%3A//mail.yahoo.com&.src=ym
    ويك قفل زردرنگ هم روبروشه وهمچنين روي نوار بالاي نواروظيفه هم يه قفل زرد هست كه كنارش گاهي نوشته شده edit.yahoo.comوگاهيlogin.yahoo.comوبابردن موس روي قفل اين عبارت ظاهر مي شه
    authenticated by equifax
    درضمن هنگام پر كردن فرم هم مدام همون پيغام ظاهر ميشه.
    مي خواستم بدونم دليل همه اينا چيه؟
    با تشكر

    پاسخحذف
  136. سلام.حاجی یه سایت به ما معرفی میکنی برنامه یاهو رو از توش دانلود کنیم

    پاسخحذف
  137. دوست عزیزی که فرمودید "سلام من هرچی سعی کردم..."،
    لطفا بنویسید در مستطیل های مربوط به هر کدام چه چیزی وارد می کنید. مثلا بگویید روبروی Postal Code مینویسم 55555.

    پاسخحذف
  138. پردیس جان،
    در پاسخ به سوالات شما:

    1. بله امکانش هست، چون هر روز هزاران نفر در یاهو ثبت نام می کنند و تعداد زیادی از یوزرنیم ها قبلا گرفته شده است.

    2. مربوط می شود به همان که بالا ذکر شد. یاهو از ابتدا ایمیلهایی به شکل something@yahoo.com ارائه می داد، اما الآن که کاربران یاهو زیاد شده اند شما می توانید دو پسوند rocketmail.com و ymail.com را هم انتخاب کنید تا ایمیلتان به شکل something@yamil.com یا something@rocktmail.com باشد. مثلا اگر Pardis@yahoo.com موجود نبود، ممکن است Pardis@ymail.com موجود باشد.

    3. از توضیحاتی که دادید، من فکر می کنم اینها مربوط به امنیت باشه، دقیقا نمیتونم بگم چی هستن، فکر می کنم در مراحل ساختن ایمیل مشکلی ایجاد نکند.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  139. دوستی که فرمودید "سلام.حاجی یه سایت..."،
    اگر منظور شما دانلود یاهو مسنجر است، از سایت زیر استفاده کنید:
    http://filehippo.com/download_yahoo_messenger

    پاسخحذف
  140. سلام تو سایتی که معرفی کرده بودید رفتم.میشه یه سر تو سایتش بزنید بگید کدومشو باید دانلود کنم.یه چی باشه تهش 60minدانلودبشه.akbar

    پاسخحذف
  141. سلام منم از کسانی هستم که ساخت ایمیل را از شما یاد گرفتم و اصلا هم ناراحت نیستم که تا حلا نه ای دی داشتم و نه ایمیل چون معتقدم که ندونستن عیب نیست و برای آموختن هیچ گاه دیر نمی شه .

    پاسخحذف
  142. اکبر جان، اینکه چقدر طول بکشد تا دانلود آن تمام شود بستگی به سرعت اینترنت شما دارد و چانه زدنی نیست! برای دانلود آخرین نسخه یاهو مسنجر پس از آنکه به آدرس زیر رفتید
    http://filehippo.com/download_yahoo_messenger
    بر روی نوشتۀ آبی ِDownload Latest Version که تقریبا سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

    پاسخحذف
  143. منظورازکدپستی 5رقمی چیست؟و چرادرقسمتtype the tcode shownشماره ای ظاهرنمی شود

    پاسخحذف
  144. دوست عزیز، شما میتونید کدپستی تون رو پشت قبض های آب، برق، ... یا پشت کارت ملی تون پیدا کنید که البته 10 رقمی هست، بعضی جاها شما به کدپستی کامل نیاز ندارید و فقط به 5 رقم اول اون احتیاج دارید. مثلا اگر کدپستی شما 1234567890 است، کدپستی 5 رقمی شما 12345 خواهد بود.
    اگر در قسمت type the code shown هیچ نوشته ای ظاهر نمیشه بر روی Try a new code کلیک کنید، اگر باز هم کدی ظاهر نشد مجبورید با استفاده از کلید F5 صفحه رو دوباره از اول لود کنید و شروع کنید به پر کردن فرم؛ یا از صفحه خارج بشید، دوباره به صفحه برگردید و مراحل را از اول طی کنید.

    پاسخحذف
  145. با سلام
    من میخوام یه ایمیل بسازم ولی نمی دونم منظور از postal code ]dsj ?

    پاسخحذف
  146. یکی جواب منو بده چیکار کنم

    پاسخحذف
  147. دوست عزیز، postal code همان کدپستی است، دقیقا بالای سوال شما، برای فرد دیگری در مورد آن توضیح داده ام.

    پاسخحذف
  148. مریم خانم، بفرمایید در کدوم مرحله به مشکل برمیخورید؟

    پاسخحذف
  149. salam agha payam.yahoo masengero danlod kardam,emailamam sakhtam(vaghan mamnon).hala ba ki chat konam manzoram ine k az to mesanger chetori bayad kesiro peida konam.bad u keya miayd toy veblageton man hamon mogheha biam javabe soalamo bgiram.akbar

    پاسخحذف
  150. سلام وقتی داریم با کسی چت می کنیم طرف مقابل میتونه ویروس وارد کامپیوتر ما بکنه یا محتویات کامپیوتر ما را بگیرد

    پاسخحذف
  151. اکبر جان، مطمئن نیستم بتوانید اسم دوستانتان را جستجو کنید و آنها را در یاهو مسنجر پیدا کنید، برای اینکه با یکی از دوستانتا چت کنید ابتدا آیدی او را ازش بپرسید، سپس در یاهو مسنجر بر روی Add a Contact کلیک کنید و او را به لیست دوستانتان اضافه کنید، انشاءالله به زودی مطلبی کامل در این مورد خواهم نوشت.
    من معمولا عصرها یا شب ها به وبلاگم سر می زنم و به نظرات پاسخ میدم.
    لطفا در مورد چت کردن سوال نکنید.
    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  152. نادر جان، خیلی بعید است که کسی بتواند هنگام چت کردن با شما ویروس وارد کامپیوترتان کند، نمیگم اصلا ممکن نیست، اما اکثرا برای اینکه کامپیوتر فردی را ویروسی کنند از او می خواهند فایلی را گرفته و اجرا کند که ویروسی است.

    پاسخحذف
  153. منظوراز كد پستي 5 رقمي كدام كد است آيا 5رقم اول كد پستي پشت كارت ملي است چرا نوشته مي شود قبول نمي كند

    پاسخحذف
  154. سلام پیام جان من ایمیل خود را ساختم ولی حالا هر چه سعی میکنم نمیتوانم وارد ان شوم لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر

    پاسخحذف
  155. از شما تشکر میکنم که به من ساخت ایمیل را یاد دادید

    پاسخحذف
  156. mer30 agha payam.hal shod.kheili 4kerim
    akbar

    پاسخحذف
  157. سلام.من نمی دونم چه جوری باید ایمیل بفرستم
    اگه میشه به من بگین.ممنون

    پاسخحذف
  158. دوست عزیزی که برای وارد شدن به ایمیلتان دچار مشکل شده اید،
    1. ابتدا به آدرس http://mail.yahoo.com بروید.
    2. درون مستطیلی که بالای آن نوشته شده Yahoo! ID، نام کاربری (یوزرنیم) خود را وارد کنید.
    3. درون مستطیلی که بالای آن نوشته شده Password، رمز عبور (پسورد) خود را وارد کنید.
    4. بر روی دکمه Sign In کلیک کنید تا وارد ایمیل خود شوید.

    پاسخحذف
  159. رضا جان، برای آشنایی با روش فرستادن ایمیل مطلب زیر را بخوانید:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/02/blog-post_27.html
    پیام

    پاسخحذف
  160. سلام آقا پیام.
    تو فرم ثبت نام تو قسمت type the code shown اون کادر مستطیل نیستش که من اون حروف رو بنوسیم.
    لطفا راهنمایی کن!

    پاسخحذف
  161. سلام. من چند سال پیش IDساختم و تا امروز با همون کارامو انجام دادم اما الان که می خوام 1دیگه بسازم این پیغام و میده:You need to be at least 18 years old to provide consent for this account.
    حالا من چیکار کنم؟ ممنون shadi

    پاسخحذف
  162. سلام توی قسمت mil.yahooهیچجاازمنidنمی پرسه کجا باید برم

    پاسخحذف
  163. سلام پیام جان.دمت گرم من با استفاده از راهنمایی هات تونستم یک ایمیل بسازم. وبلاگت خیلی عالیه.
    امیدوارم همیشه بتونم بیام تو وبلاگت.لطفا اگه میشه یه سری اطلاعات هم راجع به ترفند های کامپیوتر بذار.ممنون

    پاسخحذف
  164. سلام من مدتی دارم سعی می کنم ایمیل بسازم امادرقسمت آخرمشکل دارمهیچ کدی نمیادتا باز نویسی کنم لطفا جواب مرا بدهید منظورم
    قسمتtype the code shown

    پاسخحذف
  165. دوست عزیزی که در مورد type the code shown سوال کردید،
    اگر در قسمت type the code shown هیچ نوشته ای ظاهر نمیشه بر روی Try a new code کلیک کنید، اگر باز هم کدی ظاهر نشد مجبورید با استفاده از کلید F5 صفحه رو دوباره از اول لود کنید و شروع کنید به پر کردن فرم؛ یا از صفحه خارج بشید، دوباره به صفحه برگردید و مراحل را از اول طی کنید.

    پاسخحذف
  166. شادی خانم،
    یاهو اجازه نمیدهد که افراد زیر 18 سال (بدون اجازه والدین خود) ایمیل بسازند، آن پیغامی که به شما داده می شود هم به همین دلیل است.

    پاسخحذف
  167. دوستی که فرمودید "سلام توی قسمت mil.yahooهیچجاازمنidنمی پرسه کجا باید برم"،
    منظور شما این است که ایمیل خود را ساخته اید و حالا قصد دارید وارد ایمیل خود شوید؟ اگر بله، مراحل زیر را طی کنید:
    1. ابتدا به آدرس http://mail.yahoo.com بروید.
    2. درون مستطیلی که بالای آن نوشته شده Yahoo! ID، نام کاربری (یوزرنیم) خود را وارد کنید.
    3. درون مستطیلی که بالای آن نوشته شده Password، رمز عبور (پسورد) خود را وارد کنید.
    4. بر روی دکمه Sign In کلیک کنید تا وارد ایمیل خود شوید.

    پاسخحذف
  168. رضا جان، خیلی ممنون. تشویق های شما باعث دلگرمی من میشه، خوشحالم که مطالب برای شما مفید بوده.
    فکر می کنم مطالب زیادی در مورد ترفند های کامپیوتر در اینترنت باشد، در گوگل جستجو کنید. من هم اگر مطلب مفیدی به ذهنم رسید حتما در وبلاگم ذکر خواهم کرد.
    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  169. من اون کارایی که گفتی انجام دادم اما بازم نشد!!اصلا اون جمله try a new codeنیستش که من بخام بزنمش!!
    نکنه ظرفیت یاهو پر شده؟!!!
    مسعود

    پاسخحذف
  170. سلام.چجوری میتونم ادرس هایی رو که قبلا رفتم اینترنت رو پاک کنم؟(مثلا وقتی می نویسم گوگل همه ی اون آدرس هایی رو که بهش دادم میاد)
    مسعود

    پاسخحذف
  171. salam agha payam ghesmaty ke POSTAL CODE bayad vared kony baraye man mizane THIS POSTAL CODE DOES NOT EXIST IN THE COUNTRY SELECTED lotfan rahnayim konid.

    پاسخحذف
  172. مسعود جان،
    نگران نباشید، ظرفیت یاهو یه این سادگی ها پر نمیشه.
    از یک مرورگر دیگه استفاده کنید، مثلا فایرفاکس، احتمالا مشکل حل خواهد شد:
    www.mozilla.com/firefox

    پاسخحذف
  173. دوست عزیزی که سوال کردید "salam agha payam ghesmaty ..."،
    پیغامی که به شما میده به این معنی است که کدپستی که وارد کرده اید در محدوده کدپستی کشوری که انتخاب کرده اید نیست.

    پاسخحذف
  174. سلام. خوبی پیام جان؟ منم متوجه شدم پیام یاهو چیه اما من هر سنی که می دم همینو میگه :-( shadi)

    پاسخحذف
  175. لطفا کامل به من بگید که روبروی Birthday چی می نویسید.
    مثلا بگید "می نویسم January 15 1999".

    پاسخحذف
  176. hi payam.هر کاری که کردم اون حروف به هم ریخته نیومد که نیومد!!
    ولی وقتی رفتم کافی نت اومد!نکنه از سرعت کامپیوترم؟
    (اون سایتی که گفتی رفتم بازم نشد!!)
    مسعود

    پاسخحذف
  177. مسعود جان، همانطور که گفتم به احتمال زیاد مشکل از مرورگری است که استفاده می کنید (Internet Explorer)، پیشنهاد می کنم از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید:
    http://www.mozillafirefox.ir

    پاسخحذف
  178. باتوجه به توضیحات بالااصلا کدی که باید بنویسیم نمیاد چیکارکنم؟

    پاسخحذف
  179. من مرور گر فایر فاکس هم از اینترنت دانلود کردم واجرا ولی بازم نشد!!!!
    راستی نگفتی آدرس هایی رو که قبلا رفتم چطور باید پاک کنم؟
    مسعود

    پاسخحذف
  180. مسعود جان، راه دیگری به ذهنم نمی رسد.
    برای پاک کردن آدرس هایی که قبلا رفته اید، مراحل زیر را طی کنید:
    1. مرورگر خودتون (Internet Explorer) رو باز کنید.
    2. بر روی دکمه Tools (بالا سمت راست) کلیک کنید، منویی باز می شود، در منویی که باز شده بر روی Internet Options کلیک کنید (پایین منو).
    3. در پنجره ای که باز می شود بر روی ِDelete کلیک کنید. پنجره جدیدی باز می شود، گزینه های اول و چهارم را تیک بزنید و بر روی دکمه Delete کلیک کنید.

    پاسخحذف
  181. دمت گرم!از راهنماییت خیلی ممنووووووووووووووووووونم!
    مسعود

    پاسخحذف
  182. من می خوام آی دی ایمیلم رو عوض کنم امکانش هست یا نه ؟
    با تشکر

    پاسخحذف
  183. دوست عزیز،
    خیر، امکانش نیست که شما آی دی تون رو عوض کنید، میتونید یک آی دی (ایمیل) جدید بسازید و از اون استفاده کنید.

    پاسخحذف
  184. سلام
    من وقتی میرم تو سایت ایمیل دات یاهو مستقیم میره تو ایمیلی که ساختم یعنی هرکسی که بره تو این سایت میره تو ایمیل من ؟

    پاسخحذف
  185. سلام. من یه وبلایک درست کردم ولی نوشته هامو رو به ردیف نمیاره.یعنی هر چی نوشته جدید مینویسم میاد اول وبلایکم چکار باید کنم؟
    ستاره

    پاسخحذف
  186. دوست عزیزی که سوال کردید "سلام من وقتی میرم تو سایت ایمیل ..."،
    خیر، چون شما از ایمیلتون خارج نشده اید این اتفاق می افتد. شما وقتی وارد ایمیتون میشید در واقع Sign in می شوید، حالا برای اینکه از ایمیلتون خارج بشید باید Sign Out بشوید. برای Sign Out شدن بر روی Sign Out که بالا سمت چپ صفحه ایمیل شما قرار دارد کلیک کنید. البته اگر از ایمیلتون خارج نشید مشکل خاصی پیش نمی آید، اما برای امنیت بیشتر بهتر است که هر وقت کارتان با ایمیلتان تمام شد از آن خارج شوید.
    مطلب زیر رو حتما بخونید:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/07/yahoo-mail_12.html

    پاسخحذف
  187. ستاره خانم، این دقیقا همان اتفاقی است که باید بیفتد. نوشته های جدید به اول وبلاگ اضافه می شوند.

    پاسخحذف
  188. من هر چه می گردم نمی توانم sign up را در yahoo پیدا کنم

    پاسخحذف
  189. add yani che???????????

    پاسخحذف
  190. من ایمیل ساختم.ممنونم...لطفاچت روهم یادبدید....اماایا میتونم لیست تمام ای دی هاوایمیلهاروبرای چت پیداکنم؟؟؟اگه میشه چطور؟؟؟

    پاسخحذف
  191. دربعضی ازسایتهامینویسند:ایمیل خودرابدهیدتاعکس واس ام اس وکلیپ وغیره بفرستیم...>ایامیشه؟؟میشه به ایمیل اینهاروفرستاد؟ویروسی منتقل نمیکنه؟؟؟جواب بدین ممنون میشم

    پاسخحذف
  192. اقاپیام ممنونیم>راستی اگه سوالامونو به ایمیل خودتون بفرستیم جواب میدید؟به این وبلاگ جواب میدید؟یا به ایمیل خودمون؟؟؟

    پاسخحذف
  193. دوست عزیزی که گفتید "من هر چه می گردم..."،
    مطمئن شوید که به آدرس درست رفته اید:
    http://mail.yahoo.com
    اینکه Sign up کجاست در عکسی در مطلب بالا نشان داده شده است (سمت راست صفحه)

    پاسخحذف
  194. تارا خانم، add به معنی "اضافه کردن" است.

    پاسخحذف
  195. دوست عزیزی که سوال کردید"...اماایا میتونم لیست تمام...،
    خیر، شما باید از دوستان و آشنایانتون آی دی (ایمیل) اونها رو بپرسید.

    پاسخحذف
  196. خیلی ممنونم..بالاخره ایمیل ساختم....راستی میشه بگید شماچندسالتونه؟؟

    پاسخحذف
  197. دوستی که سوال کردید "دربعضی از سایتها مینویسند..."،
    بله این امکانش هست که برای شما عکس و کلیپ و ... (نه sms) بفرستن، اما امکانش هم هست فایلهایی که ارسال می کنند ویروس داشته باشند. اگر برای این سایت های ثبت نام می کنید باید معتبر باشند. البته امکانش هم هست که ایمیل شما را به سایت های مختلف بدهند و آن سایت ها هم برای شما اسپم (ایمیل های ناخواسته مثل ایمیل های تبلیغاتی) بفرستند. به هر حال باید سایتی باشد که به آن اطمینان داشته باشید، واگرنه برایتان دردسر درست خواهند کرد.
    بهتر است سوالاتتون رو همینجا مطرح کنید، اما اگر به ایمیل من هم بفرستید پاسخ خواهم داد.

    پاسخحذف
  198. دوست عزیزی که فرمودید "خیلی ممنونم..بالاخره..."،
    خواهش می کنم، خوشحالم که تونستید ایمیل بسازید.
    سن بنده به چه کار شما می آید؟ به هرحال من 21 سال دارم.

    پاسخحذف
  199. منتظر آن روزم که در جهان چیزی جز عشق نبینم....<<<.قبولت دارم>>>من ایمیل ساختم اماهرچی توصفحه یاهوایمیل رومیزنم نمیاد

    پاسخحذف
  200. یه سوال دیگه:وقتی ایمیلی روباعکس بفرستن.چطوربایدعکس روببینیم؟خودش بازمیشه یا...؟

    پاسخحذف

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics