جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

چگونه جیمیل (ایمیل گوگل) بسازیم؟

جیمیل

جیمیل = جی میل = ایمیل گوگل

 ساختن جیمیل بسیار ساده است، فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید تا شما هم برای خود یک جیمیل داشته باشید. (به هنگام خواندن این مطلب هرجا که برایتان سوالی پیش آمد یا با مشکلی مواجه شدید، در بخش نظرات ذکر کنید.)

1. برای ساختن جیمیل ابتدا به آدرس http://gmail.com بروید.

2. سمت راست صفحه بر روی دکمه Create an account کلیک کنید:

بر روی دکمه Create an account کلیک کنید 

3. با کلیک بر روی Creat an account به صفحه ای برده می شوید که بالای آن نوشته است Create an Account (= یک حساب بسازید). سمت راست بالای صفحه روبروی Change Language می توانید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید، زبان پیش فرض انگلیسی است و متاسفانه به هنگام نوشتن این مطلب زبان فارسی جزو لیست زبانها نیست. تغییر این گزینه، زبان فرمی که باید پر شود را تغییر می دهد. من در اینجا توضیحات را با زبان انگلیسی ادامه می دهم، پس اگر شما هم زبان انگلیسی را ترجیح می دهید نیازی به عوض کردن این گزینه ندارید.

4. شروع به پر کردن فرم می کنیم. روبروی First name نام خود را بنویسید. روبروی Last name نام خانوادگی خود را بنویسید.

نمونه فرم پر شده تا اینجای کار:

نمونه بخشی از فرم پر شده 1

5. بخش بعد (Desired Login Name) جاییست که شما باید نام کاربری و در واقع آدرس ایمیل خود را انتخاب کنید. انتخاب یک نام کاربری که تابحال انتخاب نشده باشد شاید کمی دشوار باشد چراکه ملیون ها نفر از جیمیل استفاده می کنند و هر کدام آدرس مخصوص به خودشان را دارند. در مستطیل خالی نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید و بر روی دکمه check availability کلیک کنید، این دکمه به شما می گوید که آیا نام کاربری مورد نظر شما موجود هست یا خیر. برای مثال اگر من PayamRahmani را انتخاب کنم و بر روی دکمه check availability کلیک کنم:

انتخاب یک نام کاربری مناسب

همانطور که مشاهده می کنید، پیغام قرمز رنگ به من می گوید که نام کاربری PayamRahmani موجود نیست و پایین آن به من چند پیشنهاد می دهد. اگر مایل باشم می توانم یکی از گزینه های پیشنهادی را انتخاب کنم، اما من ترجیح می دهم نام کاربری Payam2195 را امتحان کنم:

انتخاب یک نام کاربری مناسب 2

اینبار نام کاربری مورد نظر من موجود است.

4. پس از آنکه نام کاربری خود را انتخاب نمودید، نوبت به انتخاب رمز عبور (پسورد) می رسد. روبروی Choose a password رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید، روبروی Re-enter password رمز عبور خود را دوباره بنویسید. (رمز عبوری که انتخاب می کنید را در اختیار هیچکس قرار ندهید، در انتخاب رمز عبور از حروف و اعداد استفاده کنید تا رمز عبورتان امن باشد. همچنین سعی کنید در رمز عبورتان از نام خودتان، شماره شناسنامه و موارد مشابه استفاده نکنید چون نشخیص آنها برای دیگران آسان است)

انتخاب گزینه Remember me on this computer باعث می شود که گوگل کامپیوتر شما را با ایمیلی که در حال ساخت آن هستید بشناسد، من شخصا ترجیح می دهم از این گزینه استفاده نکنم.

گزینه Enable Web History به گوگل اجازه می دهد که سوابق جستجوی شما را نزد خود نگاه دارد، فعال کردن این گزینه به نظر من ضرری ندارد.

نمونه فرم پر شده مربوط به بخش انتخاب رمز عبور:

انتخاب یک رمز عبور مناسب

5. قسمت بعد که باید پر شود، برای مواقعی کاربرد دارد که شما رمز عبور خود را فراموش کنید. در این قسمت باید یک سوال انتخاب کنید و به آن پاسخ دهید. اگر روزی رمز عبورتان را فراموش کنید، جیمیل سوالی که الان انتخاب می کنید را می پرسد و شما باید به آن پاسخ دهید، پس اطلاعاتی که الان پر می کنید را یادداشت کرده و جای امنی نگاه دارید.

روبروی Security Question یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. گزینه آخر (Write my own question) به شما اجازه می دهد که خودتان سوالی را مطرح کنید. روبروی Answer جواب مناسبی انتخاب کنید. اشتباه نکنید! پاسخ مناسب به سوالات به معنی پاسخ صحیح به آنها نیست چراکه در این صورت افراد دیگر ممکن است جواب شما را به راحتی حدس زده و رمز عبور شما را به دست بیاورند. پس پاسخی که در نظر می گیرید باید تقریبا پاسخی نامربوط باشد.

نمونه فرم پر شده مربوط به بخش انتخاب سوال امنیتی و پاسخ آن:

انتخاب سوال امنیتی و پاسخ آن

6. اگر ایمیل دیگری (ایمیل یاهو، جیمیل، هاتمیل، …) از قبل دارید و به آن اطمینان دارید، روبروی Secondary Email ایمیل خود را وارد کنید. وارد کردن ایمیل در این قسمت بسیار مفید است، مثلا یکی دیگر از راههای بازیابی رمز عبور اگر آنرا فراموش کنید، این است که جیمیل رمز عبور شما را به همین ایمیل می فرستد. به هر حال اگر این اولین بار است که ایمیل می سازید و یا ایمیل دیگری دارید که وضعیت جالبی ندارد، می توانید این مستطیل را خالی بگذارید.

روبروی Location کشور محل سکونت خود را انتخاب کنید:

وارد کردن ایمیل دوم در کشور محل سکونت

7. به آخرین قسمت می رسیم. کمی پایین تر از Word Verification نوشته ای را مشاهده می کنید که خواندن آن مشکل است، این نوشته را در مستطیل پایین آن با دقت بنویسید.

در پایین ترین قسمت صفحه، بر روی دکمه I accept. Create my account کلیک کنید.

وارد کردن کلمه و ساخت جیمیل

نمونه کامل فرم پر شده را می توانید اینجا مشاهده کنید.

پس از این جیمیل شما ساخته شده و شما به صفحه Introduction to Gmail برده می شوید. بعد از خواندن راهنمایی ها، بر روی  Show me my account که بالا سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید تا به جیمیل خود بروید.

جیمیل نو مبارک!

* حالا اگر مایلید توسط جیمیلی که ساخته اید، ایمیل ارسال کنید، مطلب آموزش ارسال ایمیل توسط جیمیل را بخوانید.

___________________________________________

مطالب مرتبط:

      چگونه در یاهو ایمیل بسازیم؟ (مراحل ساخت ایمیل در یاهو)

      چگونه در یاهو ایمیل بفرستیم؟ (نحوه ارسال ایمیل در یاهو)

۷۳۳ نظر:

  1. راهنمای چت کردن

    پاسخحذف
  2. خیلی ممنون ازرانمایی ما.باتشکر

    پاسخحذف
  3. خواهش می کنم دوست عزیز، فقط فکر می کنم شما در قسمت Secondary Eamil واقعا ایمیل من را وارد کرده اید چون من امروز یک ایمیل برای تایید یک جیمیل جدید گرفتم، اگر چنین است باید آن را عوض کنید و همانطور که در مطلب بالا ذکر کردم آدرس ایمیل خودتان را واردک کنید.
    پیام

    پاسخحذف
  4. سلام مرسی خیلی لازمش داشتم فقط حالا که جی میل ساختم چه جوری باهاش ایمیل بفرستم

    پاسخحذف
  5. دوست عزیز،

    1. بالا سمت چپ صفحۀ جیمیل، نوشتۀ Compose Mail را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید، به صفحه ارسال ایمیل برده می شوید.

    2. حالا روبروی "To" ایمیل فردی که می خواهید برای او ایمیل بفرستید را بنویسید.

    3. روبروی Subject موضوع ایمیل را بنویسید.

    4. در مستطیل پایینی (بزرگترین مستطیل) متن ایمیل خود را بنویسید.

    5. حالا بر روی دکمه Send کلیک کنید تا ایمیل شما ارسال شود.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  6. سلام ...من به آدرس gmil.com می رم اما گزینهcompose mail رو پیدا نمی کنم ؟؟!!

    پاسخحذف
  7. دقت کنید که آدرس gmail.com است.
    نوشتۀ Compose Mail را بعد از اینکه وارد ایمیلتون بشید میبینید. یعنی وقتی به gmail.com رفتید، سمت راست صفحه username و password خودتون رو وارد کنید. بعد به صفحۀ اصلی ایمیلتون برده می شوید. حالا Compose Mail را می توانید بالای صفحه گوشه سمت چپ پیدا کنید.

    اگر باز هم مشکلی بود بپرسید.

    پاسخحذف
  8. سلام ...
    من چند تا مشکل دارم
    اول
    تو تا جی میل دارم که وقتی می رم تو سایت گوگل آدرسم رو میندازه رو صفحش چی کار کنم نشون نده؟
    دوم
    ماتو خونمون یه کامپیوتر داریم که همه ازش استفاده می کنن وهمه به راحتی با رفتن تو سایت جی میل ایمیل های من رو می خونن نمی خوام این طوری بشه
    سوم
    passwordهمونیه که تو ایجاد جی میل وارد کردیم؟
    username چیه؟

    پاسخحذف
  9. ببخشید یه چیز یادم رفت
    گفتم دو تا جی میل دارم اگه بخوام انتخاب کنم که با کدومش ایمیل بدم باید چی کار کنم؟؟
    ممنون از حوصله ای که برای جواب دادن به خرج می دی ؟

    پاسخحذف
  10. سلام.من چند تا مشکل دارم وقتی به صفحه اصلی سایت میرم باید کدوم مورد رو انتخاب کنم؟من جمله یsign up for gmail رو پیدا نمیکنم.لطفا منو راهنمایی کنید متشکرم

    پاسخحذف
  11. دوستی که مطلبتون رو در ساعت 09:34 نوشتین،

    دوست عزیز، وقتی که شما داخل حساب گوگل خودتون باشین، هر صفحه مربوط به گوگل (مثل جیمیل، جستجو گوگل، پیکاسا، ...) که بروید و از هر سرویس گوگل که استفاده کنید، شما را با همان اکانتی که در آن sign in هستین (یعنی وارد اون حساب شدین) میشناسه، پس هر صفحۀ مربوط به گوگل که برین اسمتون رو جایی از صفحه نوشته که شما بدونین با اون حساب (اکانت) وارد شدین. حالا اگر می خواین از حسابتون خارج بشید و برای گوگل ناشناس باشید، sign out که به معنی خارج شدن از حساب کاربری شما است را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.

    حالا که شما از حساب گوگل خارج بشید، دیگه کسی نمیتونه ایمیل های شما رو بخونه، و البته اگر کسی نام کاربری (username) و پسورد/رمز عبور (password) خودش را داشته باشد (فرض کنیم برادر شما) می تواند با آنها وارد حساب گوگل خودش شود و برای مثال جیمیلش را چک کند.

    همانطور که در بالا اشاره کردم username در واقع نامی است که شما را با آن می شناسند، مثلا اگر ایمیل شما YekNafar@gmail.com باشد پس username شما YekNafar یا شاید همان YekNafar@gmail.com است که همه شما را با آن می شناسند. Password هم رمز عبور شماست، چیزی که فقط خودتان باید بدانید تا فرد دیگری نتواند به ایمیل شما (و سرویس های مشابه آن) دسترسی داشته باشد.

    مسلما برای اینکه انتخاب کنید از کدام جیمیلتون ایمیل بفرستید، باید اول وارد اون حساب بشید، یعنی username و password مربوط به آنرا وارد کنید.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  12. دوست عزیزی که سوالتون رو در ساعت 15:21 پرسیدین،

    حق با شماست، همانطور که در مطلب بالا هم اشاره کردم ممکن است پس از مدتی بعضی از گزینه ها تغییر کنند، اینجا فقط یک تغییر نام صورت گرفته. بجای Sign up for Gmail باید دکمه Create an account که خاکستری است را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.
    بقیه مراحل مشابه قبل هستند.

    اگر باز هم سوالی داشتید، بپرسید.
    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  13. سلام من اصلا sign up رو نمیبینم؟
    {آنیتا}

    پاسخحذف
  14. آنیتا خانم،

    بالا دوست دیگری هم همین سوال رو پرسیدن. کمی بالاتر میتونید توضیحات من رو در این مورد پیدا کنید.

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  15. سلام عزیزم درمورداستفاده از اتاق چت کمی برایم توضیح بده هرموقع می خواهم وارد شوم با پیغام دوباره سعی کن روبرو میشوم با تشکر

    پاسخحذف
  16. این موضوعی جدا است که اگر وقت شد انشاءالله در آینده به آن خواهم پرداخت.

    پاسخحذف
  17. سلام من جي ميلمو 2رست كردم اما نميدونم چطوري ميشه چت كرد!!؟

    پاسخحذف
  18. دوست عزیز، جیمیل برای فرستادن ایمیل است، منظور شما چیست که نمیتونید چت کنید؟

    پاسخحذف
  19. سلام از اموزش عالی شما ممنون کمی هم در مورد چگونه چت کردن در یاهو توضیح بدهید با تشکر

    پاسخحذف
  20. سلام... من همونيم كه جي ميلمو درست كردم!! پس لطفا بهم بگيد چطوري ميتونم با گوگل تاك چت كنم؟!!! يا اينكه اصلا چطوري ميشه چت كرد؟ !thanks alot

    پاسخحذف
  21. دوستان عزیز، چت کردن موضوعی جداست که باید در مطلبی جدا به آن بپردازم. متاسفانه الآن وقت اینکار را ندارم. امیدوارم در آینده بتوانم مطلبی در این مورد بنویسم.
    پیام

    پاسخحذف
  22. ok thanks but please help us sooner if possible , im waiting! , thanks again! (this is who make Gmail)

    پاسخحذف
  23. من فرم جيميل را پر كردم اما وقتي روي i acept create my accunt كليك ميكنم باز فرم را نشان ميدهد و به رمز من اختار ميدهد

    پاسخحذف
  24. دوست عزیز، رمز دیگری انتخاب کنید و هنگام انتخاب رمز به نکاتی که در مطلب اشاره شده بیشتر توجه کنید. زمانی که فرم را دوباره نشان می دهد معنی آن این است که قسمتی از آن مشکل دارد، اگر روبروی قسمت رمز اخطاری قرمز رنگ می دهد یعنی باید آن را عوض کنید چون مطابق استانداردها نیست.

    پاسخحذف
  25. 1. excuse me mr payam?! so when do want to reply to our question about chating?????!! and other! can you please tell us about twitter and face book and youtube????! if its possible for you to reply us alittle sooner please!!! help!! thanks so much!!! and again thanks!! bye, niki

    پاسخحذف
  26. دوست عزیز niki،
    برای آشنا شدن با توییتر مطلب زیر را بخوانید:
    http://www.asroone.net/1386/01/about-twitter

    برای آشنایی با یوتیوب مطلب زیر را بخوانید:
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%DB%8C%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A8

    و برای آشنایی با فیس بوک مطلب زیر را بخوانید:
    http://anahitad.wordpress.com/2008/01/10/facebook-2

    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  27. سلام چرا من اسم کشور رو که می نویسم قبول نمیشه

    پاسخحذف
  28. دوست عزیز نیازی نیست که اسم کشور را بنویسید، فقط کافیست از لیست کرکره ای آنرا انتخاب کنید (بر روی آن کلیک کنید، لیست کامل کشورها نمایان می شود)

    پاسخحذف
  29. سلام بعد پر کردن فرم و تایید صفحهverify your accountباز میشه که از من شماره موبایل میخواد لطفا راهنمایی کنید

    پاسخحذف
  30. دوست عزیز،
    هنگام ساختن جیمیل چنین گزینه ای نداریم، من برای اطمینان یکبار دیگر مراحل را طی کردم.
    دوباره با دقت بیشتر مراحل را طی کنید، احتمالا آنچه می گویید شماره موبایل نیست و شما اشتباه متوجه شده اید، اگر دوباره با آن مواجه شدید نوشتۀ آن قسمت را در اینجا بیاورید تا شما را راهنمایی کنم.

    پاسخحذف
  31. از راهنمائی و همینطور سایت (؟)یسبار ممنونم

    پاسخحذف
  32. آیاایمیل گوگل رایگان است؟

    پاسخحذف
  33. بله، رایگان است.

    پاسخحذف
  34. پيام جان
    ممنون از وبلاگت.واسه من كه واقعا مفيد بود.

    پاسخحذف
  35. خواهش می کنم. خوشحالم که براتون مفید بوده.

    پاسخحذف
  36. salam payam joon man tamame marahelo vase sakhte gmail dorost anjam midam faghat har passwordi midam ghabool nemikone begin chekar konam?shiva

    پاسخحذف
  37. میشه کل صفحه جیمیل روواسمتوضیح بدی؟؟

    پاسخحذف
  38. انشاءالله در اولین فرصت اینکار را خواهم کرد.

    پاسخحذف
  39. شیوا خانم، بفرمایید که چه پیغامی به شما میده؟

    پاسخحذف
  40. سلام پیام جان ستاره ام.دیروزایمیل دادم.باعرض معذرت بازم سوال دارم.من جیمیل ساختم.الان هم وقتی واردjmail.comمیشم تااولین کلمه اسمم رووارد میکنم کل اسمم پایینش ظاهرمیشه.یعنی فکرکنم اسمم تواین صفحه ذخیره شده....؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  41. سلام ستاره خانم، موردی که ذکر کردید برای آسان شدن کار شما انجام می شود که مجبور نباشید هر دفعه نام کاربریتون رو وارد کنید.

    پاسخحذف
  42. من احمدم.منم بااین مشکل ستاره خانم مواجه شدم..نمیشه یکاریش کرد؟؟؟

    پاسخحذف
  43. احمد جان، البته این مشکل نیست و یک مزیته، ولی به هر حال الآن من خاطرم نیست که چطور میشه این ویژگی رو غیر فعال کرد.

    پاسخحذف
  44. من پسوردجیمیلم یادم رفته>چیکاربایدبکنم؟؟

    پاسخحذف
  45. دوست عزیز، در صفحه زیر گوگل به شما کمک می کند تا پسوردتون رو بدست بیارید، البته این در صورتی است که پاسخ به سوالات امنیتی را به یاد داشته باشید و یا ایمیل دوم خود را صحیح وارد کرده باشید و به آن دسترسی داشته باشید:
    https://www.google.com/accounts/ForgotPasswd?fpOnly=1

    پاسخحذف
  46. من همونیم که گفتم پسوردم یادم رفته/رفتم تواین صفحه ولی نمیفهمم ایناچین؟فارسی نیست/من پسوردوسوال امنیتیم یادم رفته/اماایمیل دومم یادمه.؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  47. راه حل اول اینه که پاسخ به سوالات امنیتی را به یاد داشته باشید، اما حالا که یادتان نیست، به روش زیر عمل کنید و گوگل پسورد شما رو به ایمیل دومتون ارسال می کند:
    1. به آدرس زیر بروید:
    https://www.google.com/accounts/ForgotPasswd?fpOnly=1
    2. در مستطیل خالی آدرس ایمیلی که پسورد اون رو فراموش کردید وارد کنید، سپس بر روی Submit کلیک کنید.
    3. در صفحه بعد، کدی که به شما نشان می دهد را در مستطیل پایین آن وارد کنید و بر روی دکمه Submit کلیک کنید.
    4. در صفحه بعد، پایین مستطیل خالی بر روی نوشتۀ "Change your password by sending an email to your secondary address" کلیک کنید.
    5. حالا گوگل ایمیلی به ایمیل دوم شما می فرستد و در آن ایمیل توضیح می دهد چکار کنید تا پسورتون رو بدست بیارید. داخل ایمیلی که برای شما فرستاده شده بر روی اولین لینک کلیک کنید.
    6. به صفحۀ جدیدی برده می شوید که از شما می خواهد پسورد جدیدی برای ایمیلتون تعیین کنید، روبروی New Password یک پسورد وارد کنید و روبروی Re-enter password دوباره آن را بنویسید. حالا بر روی دکمه Reset Password کلیک کنید.
    حالا میتونید از پسورد جدید استفاده کرده و وارد جیمیلتون بشید.
    اگر مشکل حل شد به من خبر بدید.
    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  48. سلام/برای تغییردادن پسوردجیمیلمون بایدچیکارکنیم؟؟

    پاسخحذف
  49. پیام جان ممنون حل شد/قربانت مسعوود

    پاسخحذف
  50. دوست عزیزی که در مورد نحوه تغییر دادن پسورد جیمیل سوال کردید، مراحل زیر را طی کنید:
    1. بعد از اینکه وارد جیمیلتون شدید به آدرس زیر بروید:
    https://www.google.com/accounts/ManageAccount
    2. بالا صحفه زیر Personal Settings بر روی Change password کلیک کنید.
    3. در مستطیل اولی (روبروی Current password) پسوردتون رو وارد کنید (پسوردی که الآن دارید).
    4. در مستطیل "سومی" (روبروی New password) پسورد جدیدی که موردنظرتون هست رو وارد کنید.
    5. همان پسورد موردنظرتان را حالا در مستطیل چهارمی (روبروی Confirm new password) وارد کنید.
    6. بر روی دکمه Save کلیک کنید تا پسورد جدیدتان ذخیره شود.

    پاسخحذف
  51. پیام خیلی با حالی

    پاسخحذف
  52. سلام پیام این نرم افزار که جیمیل رو درایو مجازی میکنه چطوری کار میکنه

    پاسخحذف
  53. دوست عزیز، متاسفانه من تابحال با آن کار نکرده ام و در این مورد اطلاع ندارم. فکر می کنم مطلب زیر در این مورد توضیح مناسبی داده باشد. (البته نیازی نیست برنامه را خریداری کنید. آنرا می توانید از آدرس دومی دانلود کنید):

    http://www.iran.bz/detail.php?id=155&vendors=51080295&AdsID=1663

    http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm

    پاسخحذف
  54. بیام جون واقعا ازت ممنونم خوشحالم که اومدم تو این سایت

    پاسخحذف
  55. merc az rahnamaitun,baratun doa kardam.

    پاسخحذف
  56. خیلی خیلی خیلی ممنونم

    پاسخحذف
  57. سلام برای من بعد از ساختن gmail عبارت زیر رو میاره:


    Some Gmail features have failed to load due to an Internet connectivity problem. If this problem persists, try reloading the page, using https, using the older version, or using basic HTML mode. Learn More.

    من باید چه کار کنم؟

    پاسخحذف
  58. دوست عزیز،
    احتمالا چون سرعت اینترنت شما پایین بوده، شما این پیغام رو دریافت کرده اید. دوباره امتحان کنید، احتمالا باید مشکل برطرف شده باشد، اما اگر باز هم با آن پیغام مواجه شدید بر روی نوشته ای شبیه basic HTML mode کلیک کنید تا نسخه سبکتر جیمیل برای شما باز شود.

    پاسخحذف
  59. سلام
    من با راهنمايي هاي شما يه جيميل ساختم ولي وقتي به مرحله تاييد يعني زدن كليد ثبت رسيد، اجرا نمي كرد،چيكار كنم؟

    پاسخحذف
  60. ستاره خان، سلام.
    اگر منظورتون از "مرحله تایید" جایی است که بر روی ...I accept کلیک می کنید، احتمالا این مشکل که گفتید موقت است، اگر دوباره این مشکل پیش آمد، به من بگید تا راه های دیگری را پیشنهاد کنم.
    پیام

    پاسخحذف
  61. سلام
    مرسي مشكل حل شد و بالاخره ساختمش
    ممنون از كمكتون

    پاسخحذف
  62. مر30!تشکر!خیلی حال دادی!ایول!

    پاسخحذف
  63. سلام من میخوام تو وبلاگم گوگل ریدر بذارم اول باید جی میل داشته باشم که ندارم ولی ایمیل رو دارم
    همه این کارا رو کردم ولی همش برای پسوردم برمیگرده
    صد بار پسووردای مختلف و قروقاطی با اسم و عدد دادم باز نشد
    کلافه شدم دیگه نمیدونم چیکار کنم

    پاسخحذف
  64. سلام. سیما خانم، بگید که چه پیغامی به شما می دهد؟ (به رنگ قرمز)

    پاسخحذف
  65. سلام آقا پیام من اولین باره که به وبلاگتون اومدم!خیلی عالیه واقعآ خسته نباشید.یه سوال. من میخوام از طریق فایر فاکس وارد جی میل یا یاهو بشم پیج لود ارور میاد.مشکل از کجاست.فاطمه.

    پاسخحذف
  66. فاطمه خانم، احتمالا این مشکل موقت است. اگر مشکل حل نشده بود لطفا بیشتر توضیح بدید: آیا سایت های دیگر (بجز یاهو و گوگل) با فایرفاکس باز می شوند؟ آیا جیمیل و یاهو با اینترنت اکسپلورر باز می شوند؟
    پیام

    پاسخحذف
  67. سرچ گوگل باز میشه ولی سایت جی میل یا یاهو رو که تو مرور گر میزنم ارور میده و با اکسپلورر فقط وارد یاهو میشم و برای وارد شدن به قسمت میل بازعبارتthe page cannot be displayedظاهر میشه.ممنون از راهنمایی تون.فاطمه.

    پاسخحذف
  68. فاطمه خانم، متاسفانه من هر چه فکر می کنم متوجه نمی شوم مشکل از کجا می تواند باشد. در این مواقع کمک کردن از راه دور ساده نیست. بهتر است کامپیوترتون رو به یک فرد وارد نشون بدید و از اون کمک بخواید، مثلا کسی که کامپیوتر را ازش خریده اید.
    موفق باشید و انشاءالله که مشکل حل شود،
    پیام

    پاسخحذف
  69. مر30 اگه دوباره اکسپلورر رو نصب کنم امکان درست شدنش هست!

    پاسخحذف
  70. امتحان کنید ببینید اگر اینترنت اکسپلورر را reset کنید مشکل حل میشود یا خیر. اگر مشکل حل نشد آنوقت آنرا دوباره نصب کنید. مراحل زیر را طی کنید:
    1. اینترنت اکسپلورر را باز کنید.
    2. بالا سمت راست صفحه بر روی Tools کلیک کنید.
    3. منویی باز می شود، پایین بر روی Internet Options کلیک کنید. پنجره جدیدی باز می شود.
    4. بالا سمت راست پنجره جدید بر روی Advanced کلیک کنید.
    5. پایین سمت راست بر روی Reset کلیک کنید. پنجره جدیدی باز می شود، دوباره بر روی Reset کلیک کنید.
    6. کمی صبر کنید... Close و سپس OK را بزنید.
    7. حالا از اینترنت اکسپلورر خارج شوید و دوباره آن را باز کنید.

    پاسخحذف
  71. من هنوز کاریش نکردم ولی این دفعه که رفتم بازش کنم پنجره یک ثانیه نشده دوباره بسته میشه.

    پاسخحذف
  72. سلام عليكم وتشكرازراهنمايي هاي خوبتون درساخت جيميل
    گزينه ي اخروكه ميزنم دوباره همون صفحه اي كه پركردم
    ميادفقط جاي پسوردخاليه واون حروف كه بايدتكراشوبنويسي عوض ميشن ممنونم

    پاسخحذف
  73. سلام. اینکه دوباره همان صفحه می آید احتمالا به دلیل این است که پسورد را درست وارد نکرده اید، مثلا حروفی در آن استفاده کرده اید که نباید استفاده شود، یا مثلا کیبرد شما در حالت فارسی بوده و ... ، شاید هم قسمت دیگری از فرم را اشتباه پر کرده اید، دقت کنید ببینید روبروی هیچ قسمتی پیغام قرمزی نوشته نشده است؟
    اینکه آن نوشته عوض شده است طبیعی است، نوشتۀ جدید را در قسمت مربوطه بنویسید.
    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  74. سلام خسته نباشید من چطوری می تونم نام کاربری رو تغییر بدم

    پاسخحذف
  75. سلام دوست عزیز،
    شما نمیتونید نام کاربری (آدرس جیمیل) خودتون رو تغییر بدید، در عوض میتونید یک جیمیل جدید بسازید.
    موفق باشید،
    پیام

    پاسخحذف
  76. ایمیل با جیمیل چه فرقی داره

    پاسخحذف
  77. من نمیدونم چطوری ایمیل هامو چک کنم

    پاسخحذف
  78. دوست عزیزی که در مورد تفاوت بین ایمیل و جیمیل سوال کردید،
    در واقع جیمیل یک سرویس ارائه دهنده ایمیل (پست الکترونیکی) است، سرویس دهنده های دیگری هم وجود دارد.
    برای اینکه بدانید ایمیل چیست، مطلب زیر را بخوانید:
    http://j.mp/4tp7Ze

    پاسخحذف
  79. دوستی که در مورد نحوه چک کردن ایمیلهاتون سوال کردید،
    برای اینکه ایمیل های جدیدتان را در جیمیل چک کنید مراحل زیر را طی کنید:
    1. به آدرس http://gmail.com بروید.
    2. Username و Password جیمیل خود را وارد کنید و بر روی Sign in کلیک کنید.
    3. اگر ایمیل جدیدی داشته باشید در مقابل شما هستند، بر روی آنها کلیک کنید تا باز شوند.
    پیام

    پاسخحذف
  80. سلام

    من موقع ثبت نام هر پسوردي ميدم ارور ميده!
    چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ميگه دوباره بايد پسورد بدم!پونصد مدل پسورد دادم نشد مدام ميگه پسورد و دوباره بده!

    پاسخحذف
  81. سلام.
    نگاه کنید ببینید شاید کیبرد شما در حالت فارسی است، یا شاید کلید Caps Lock فعال است که این مشکل پیش می آید. اگر هیچکدام از اینها نبود ممکن است از حروفی استفاده می کنید که نباید استفاده کنید. اگر باز هم به همان مشکل برخوردید پیغامی رو که دریافت می کنید اینجا کپی کنید تا من راهنماییتون کنم.
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  82. یه سوال از خدمت شما دارم چطوری میشه رمز جی میل رو عوض کرد ؟

    پاسخحذف
  83. دوست عزیز، برای اینکه رمز جیمیل تون رو عوض کنید مراحل زیر رو طی کنید:

    1. وارد جیمیل تون بشید.
    2. به آدرس زیر بروید:

    https://www.google.com/accounts/EditPasswd?hl=en&service=mail

    3. در صفحه ای که باز می شود روبروی Current password رمز عبور (پسورد)ی که الآن دارید رو وارد کنید.
    4. روبروی New password و Confirm new password رمز عبور جدیدی که مد نظرتون هست رو وارد کنید و بر روی دکمه Save کلیک کنید.
    پیام

    پاسخحذف
  84. اقا پیام فکر نمی کردم اینقدر سریع جواب بدین بی نهایت ممنونم راجع به تغییر پسورد، ممنون میشم به یه سوال دیگه من جواب بدین اگه احیانا پسورد بر اثر اشتباه روی سیستم سیو بشه ایا میشه از حالت سیو شده خارج کرد ؟ براتون ارزوی بهروزی دارم

    پاسخحذف
  85. خواهش می کنم دوست عزیز.
    در مورد سوال جدیدتون: در واقع پسورد را مرورگر شما برایتان ذخیره می کند، اگر مایلید که پسوردهای ذخیره شده را پاک کنید به روش زیر عمل کنید:
    *دقت کنید که اینکار تمام پسوردهای ذخیره شده را پاک می کند.
    چون حدس می زنم مرورگر شما اینترنت اکسپلورر است، مراحل حذف کردن پسورد ها را برای اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) توضیح می دهم:
    1. اینترنت اکسپلورر را که باز کردید، بالا سمت راست صفحه بر روی Tools کلیک کنید، منویی باز می شود، Internet Options را از پایین منو انتخاب کنید.
    2. پنجره جدیدی باز می شود، بالای این پنجره بر روی Content کلیک کنید.حالا، تقریبا پایین صفحه، روبروی جایی که نوشته شده است AutoComplete بر روی دکمه Settings کلیک کنید. پنجره جدیدی باز می شود.
    3. پایین پنجره جدید، بر روی دکمه Delete AutoComplete history کلیک کنید. دوباره پنجره جدیدی باز می شود.
    4. در پنجره جدید، فقط گزینۀ Passwrods را انتخاب کنید (بقیه تیک ها را بردارید) و بر روی دکمه Delete کلیک کنید.
    5. کمی صبر کنید ... کار تمام شد. حالا پنجره های قبلی را ببندید.
    6. موفق باشید.
    7. پیام رحمانی

    پاسخحذف
  86. سلام آقا پیام ممنونم که اینقدر با حوصله و خوب جواب می دین خوشبختانه هر دو مشکلی که مطرح کردم در مورد پسورد در جی میل رفع شد من سوالهای بی جواب زیادی دارم ولی در مورد جی میل نیست و به مرور مطرح می کنم صمیمانه سپاسگذارم روزگار به کامتون باشه ناشناس (شیما )

    پاسخحذف
  87. خواهش می کنم شیما خانم. خوشحالم که هر دو مشکل رفع شد.
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  88. من یه سوال دارم id تو جیمیل کدوم قسمت هست؟ منظور از نام کاربری چیه؟ منظور از pasword همونی هست که موقع ساختن جیمیل دو بار وارد کردیم؟ msn چیه؟

    پاسخحذف
  89. من می خوام جیمیلم رو عوض کنم یا پاکش کنم چی کار باید بکنم؟ اگه میشه هم در مورد ایمیل و id مربوط به گوگل و یاهو اینو بگید خیلی برام مهمه

    پاسخحذف
  90. دوست عزیز، اصطلاح id در جیمیل خیلی مطرح نمی‏شود، ولی شاید بتوان گفت قسمت اول آدرس ایمیل شما همان id شماست (مثلا example در آدرس example@gmail.com). نام کاربری شما همان id شماست. درسته، password یا پسورد، کلمه عبور شماست، همانی زمان ساختن جیمیل دو‏بار وارد کردید. پسورد شما برای این است که فرد دیگری نتواند به ایمیل های شما دسترسی داشته باشد.
    در مورد msn در ویکی‏ پدیای فارسی اینطور نوشته:
    "ام‌اس‌ان (به انگلیسی: MSN) که مخفف Microsoft Network است سایتی است که متعلق مایکروسافت می‌باشد."
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  91. دوست عزیز،
    برای آشنایی با نحوه پاک کردن ایمیل یاهو مطلب زیر را بخوانید:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/07/yahoo-mail.html
    برای پاک کردن جیمیل:
    1. وارد جیمیل‏تون بشید.
    2. به آدرس زیر برید:
    https://www.google.com/accounts/EditServices
    3. بر روی نوشتۀ Remove Gmail permanently کلیک کنید و باقی مراحل رو طی کنید.

    پاسخحذف
  92. سلام ممنون از آموزشهای کاملتون
    یه سوال دارم- چطوری می شه تو جی میل ساین آف sign of شد؟
    ممنون و متشکر

    پاسخحذف
  93. سلام دوست عزیز، فکر می‏کنم منظور شما Sign out بوده.
    برای اینکه از جیمیل Sign out شوید، خیلی ساده، بالا سمت راست صفحه بر روی Sign out کلیک کنید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  94. بابا ایوول خیلی باحالی داداش

    پاسخحذف
  95. سلام من دریا هستم ،خیلی عالی بود ،خیلی کمکم کرد،مرسی

    پاسخحذف
  96. خواهش می‏کنم دریا خانم.
    انشاءالله موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  97. خیلی ممنون از راهنمایی هاتون

    پاسخحذف
  98. سلام مرسی از راهنمایی هاتون من وقتی نام کاربری و رمز عبور وارد میکنم تا برم تو جیمیلم مینویسه:the username or pasword you entered is incorrectممنون میشم بگید چی کار کنم؟چطوری وارد جیمیلم بشم؟

    پاسخحذف
  99. سلام زینب خانم،

    آیا شما قبلا تونسته بودید وارد جیمیل‏تون بشید؟ زمانی که پسوردتون رو وارد می‏کنید، دقت کنید که دکمۀ Caps Lock کیبرد شما روشن نباشد و کیبرد شما هم در حالت انگلیسی (EN) باشد.

    انشاءالله حالا بتونید وارد جیمیل‏تون بشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  100. سلام پیام.زینبم.ممنون از راهنماییت.من تازه امروز جیمیلمو ساختم و کارایی که گفتی انجام دادم ولی بازم همون نوشته رو اورد.حالا چی کارباید بکنم؟مشکل کجاست؟

    پاسخحذف
  101. چگونه با جمیل چت کنیم با تشکر هدائی

    پاسخحذف
  102. زینب خانم، تنها چیزی که الآن به ذهنم می‏رسد این است که یا رمزعبورتون رو اشتباه وارد می‏کنید، یا اینکه مراحل با موفقیت طی نشده و ایمیل شما با موفقیت ساخته نشده است. فکر می‏کنم تنها راهش این باشه که از اول مراحل رو با دقت طی کنید و یک ایمیل دیگه بسازید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  103. سلام خدمت دوستان من پسورد و سوال امنیتی خود را فراموش کردم چیکار باید بکنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخحذف
  104. سلام. دوست عزیز، شما زمانی که ایمیل می‏ساختید ایمیل دوّم را وارد کردید؟

    پاسخحذف
  105. دوست عزیزی که در مورد چت کردن سوال کردید،
    یک ستون سمت چپ جیمیل هست که یا اسم شما را نوشته و یا نوشته است Chat، آنجا بر روی نام دوستی که مایلید با او چت کنید کلیک کنید، سپس بر روی Chat کلیک کنید. حالا اگر آنلاین باشد می‏توانید با او چت کنید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  106. سلام مرسی از کمکتون من یک سوال دارم وقتی واسه کسی با جیمیلم ایمیل می فرستم نام و نام خانوادگیم که هنگام ساخت وارد کردم علاوه بر آدرس جیمیلم واسش فرستاده میشه.چه کار کنیم که فقط آدرس جیمیل مشخص باشه امکانش هست؟

    پاسخحذف
  107. سلام. بله، امکانش هست. برای اینکه نام شما زمانی که برای فردی ایمیل می‏فرستید مشخص نباشه، مراحل زیر رو طی کنید:

    1. وارد جیمیل‏تون بشید.
    2. بالا سمت راست صفحه بر روی Settings کلیک کنید.
    3. حالا، Accounts and Import را تقریبا بالای صفحه پیدا کرده، و بر روی آن کلیک کنید.
    4. روبروی Send mail as، روبروی جایی که نام و ایمیل شما نوشته شده، بر روی edit info کلیک کنید. پنجرۀ جدیدی باز می‏شود.
    5. روبروی Name، بجای گزینه‏ای که اسم شما را نشان می‏دهد، گزینه‏ای که روبروی آن یک مستطیل خالی است را انتخاب کنید. اگر مایلید نام دیگری نمایش داده شود داخل مستطیل بنویسید، وگرنه آنرا خالی بگذارید (ممکن است اگر آن را خالی بگذارید، درست عمل نکند، پس مثلا مخفف اسمتان را بنویسید، یا هر چیز دیگری که دوست دارید) و بر روی دکمۀ Save Changes کلیک کنید.

    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  108. salam man harchi say mikonam movafagh nemisham gmail besazam hame marahel ra dorost anjam midam vali bedone hich error darhamon forme aval mimone va mojadad password mikhad

    پاسخحذف
  109. سلام دوست عزیز، نگاه کنید ببینید روبروی کدام قسمت فرم از شما اشکال گرفته شده است (کنار آن با نوشتۀ قرمز رنگی، پیغامی به انگلیسی ظاهر می‏شود)، آن قسمت را تصحیح کنید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  110. سلام چند روز پیش در حال تغییر پسورد بودم که در کمتر از یک ساعت آیدیم کامل از بین رفت و حذف شد و تمام ایمیلام پاک شد خواستم دوباره آی دی بسازم ولی کادری که کد مخصوص داخل آن است فعال نیست بهمین خاطر موافقت نمی شود باید چکار کنم ؟؟مشکل کجاست؟؟؟؟؟؟؟ با تشکر

    پاسخحذف
  111. مسیحا جان، از یک مرورگر دیگر استفاده کنید، ببینید مشکل حل میشه؟
    فایرفاکس:
    http://firefox.com
    گوگل کروم:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/05/google-chrome.html

    پاسخحذف
  112. سمانه:سلام آقا پیام مرسی از راهنمایی های خوبتون من برای حذف کامل ایمیلم در یاهو به همون روشی که توضیح دادین عمل کردم ولی وقتی به آدرسی که گفتین میرم یه صفحه دیگه نشون میده ممنون میشم اگه کمکم کنید.

    پاسخحذف
  113. salam mamnon az rahnamaeeton tanha jomle ghermez zire password va horof miyad elat chist passworde made nazar ra tebghe dastoralamale google mizanam vali bazam nemishe

    پاسخحذف
  114. سلام سمانه خانم،
    سوال شما مربوط به مطلب زیر است:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/07/yahoo-mail.html

    من دوباره آن آدرس را امتحان کردم و درست بود، یکبار دیگر آن مطلب را با دقت بخوانید و دوباره امتحان کنید. یادتان نرود که قبلا وارد شدن به آن صفحه، وارد ایمیل یاهوتون شده باشید.

    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  115. دوست عزیزی که گفتید "salam mamnon az rahnamaeeton..."،

    تشخیص اینکه مشکل از کجاست از راه دور سخت است، دقت کنید که کیبرد شما در حالت انگلیسی (EN) باشد، دکمۀ Caps Lock کیبردتان روشن نباشد و از این قبیل موارد. دوباره امتحان کنید، انشاءالله که مشکل برطرف شده باشد.

    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  116. مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    پاسخحذف
  117. سلام.من برای ساختن ایمیل هرچه پسورد میزنم قبول نمیکنه لطفا راهنمایی ام کنید.ممنون میشم.

    پاسخحذف
  118. سلام دوست عزیز،
    به قسمت‏های مختلف فرم دقت کنید، شاید بجز پسورد، جای دیگری هم از شما اشکال می‏گیرد. اگر فقط از پسورد شما اشکال می‏گیرد، لطفا پیغامی که می‏دهد را اینجا کپی کنید تا من بتونم راهنمایی‏تون کنم.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  119. سلام خسته نباشيد آقاي رحماني درساختن جميل اطلاعات شما خيلي كمكم كرد
    باتشكر شكرانه

    پاسخحذف
  120. تشکر پیمان جون من درست یک ساعت پشت کامپوتر نشته بودم ولی نمی تونستم ادرس چی مایل درست کنم ولی بعد از رهنمای شما تونستم درستش کنم. میرسی

    پاسخحذف
  121. خواهش می‏کنم دوستان عزیز.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  122. mishe khahesh konam mano az in negaraniye bsh az had nejat bedin tik gereftam dge gmailbe khobio khoshi sakhte shod vali vaghti mikhad baz she in eror to soratam mohkam mikhore(try reloading the page)

    پاسخحذف
  123. سلام دوست عزیز،
    نگران نباشید، هرازگاهی با این مشکل (در ایران!) مواجه خواهید شد. همین الآن بنده هم این مشکل رو دارم. احتمالا به‏زودی درست خواهد شد، اما اگر نشد و می‏خواستید که هرچه زودتر ایمیل‏هاتون رو بخونید، زمانی که ایمیل شما در حال باز شدن است (که در آخر هم باز نمی‏شود و نوشته Loading example@gmail.com، بر روی Load basic HTML که پایین سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید تا یک نسخۀ ساده‏تر از جیمیل برای شما لود بشه.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  124. لطفا" بگید چکار کنم تا فرم ساخت ایمیل باز شود ؟ لطفا" نگید سعی کنید چون اینقد سعی کردم خسته شدم ممنون

    پاسخحذف
  125. سلام دوست عزیز،
    لطفا بیشتر توضیح بدید، منظورتون اینه که وقتی بر روی Create an account کلیک می‏کنید فرم ثبت‏نام باز نمی‏شود؟ چه پیغامی می‏دهد؟ چه اتفاقی می‏افتد؟

    پاسخحذف
  126. 1moteshakere 4pahloo damet 11metr garm benazam be in sorat baba fek nemikardm hala halaha javabamo bedi chakeret beram

    پاسخحذف
  127. hamiye جان،
    من تا الآن به تمام سوالات جواب داده‏ام، سوال شما چی بوده؟

    پاسخحذف
  128. آقا پیام ممنون منظورم این بود که اصلا" وقتی به ادرس mail.yahoo.com می روم بجای باز شدن صفحه این پیام رو مرور گر ظاهر میشه:certicate Error:Navigattion Blocked

    پاسخحذف
  129. دوست عزیز،
    مطمئن بشید که آدرسی که وارد می‏کنید این است:
    http://mail.yahoo.com
    اگر دوباره آن پیغام ظاهر شد، بر روی گزینۀ زیر کلیک کنید:
    Continue to this website
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  130. salam mamnoon babate mataqlebe khubetun age mishe nahveye ersal kardane emailam begin

    پاسخحذف
  131. سلام دوست عزیز،
    همانطور که پایین همین مطلب ذکر کرده بودم، برای آموختن ارسال ایمیل توسط جیمیل، مطلب زیر را بخوانید:

    http://payamspot.blogspot.com/2009/09/gmail.html

    پاسخحذف
  132. سلام من پسوردمو فراموش کردم چه کارکنم؟مهنا

    پاسخحذف
  133. سلام مهنا خانم،
    اگر پسورد جیمیل‏تون رو فراموش کرده‏اید، به این صفحه بروید:
    https://www.google.com/accounts/ForgotPasswd?service=mail&fpOnly=1
    روبروی Username آدرس جیمیل‏تون رو وارد کنید و دکمۀ Submit را بزنید.
    کد داخل کادر را وارد کنید و Submit را بزنید.
    حالا مرحلۀ بعد را طی کنید. برای مثال اگر از شما خواسته شده به سوالی جواب بدهید، به آن جواب بدهید (سوالات و جواب‏های امنیتی که هنگام ساختن ایمیل وارد کرده‏اید.)
    همینطور ادامه دهید تا پسوردتون رو بدست بیارید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  134. سلام مهنا هستم ازاون طریق که گفتین نتونستم مجبور شدم یه جیمیل جدید بسازم بابت راهنمایی هاتون ممنون

    پاسخحذف
  135. سلام آقای رحمانی خیلی معذرت می خوام که اینقد شمارا اذیت می کنم اما خدائیش قصد اذیت ندارم این ایمیل ساختن ما واقعا"ماجرائی شده من همونی هستم که شما در جواب گفتید اگه آدرس MAIL.YAHOO.COM عمل نکرد روی عبارت CONTINUE TO THIS WEBSITE رابزنم اما متاسفانه بعد از کلیک بر روی عبارت فوق گزینه زیرروی مرورگر ظاهر میشهINTERNET eXPLORER CANNOT DISPLAYالبته ناگفته نماند چند سال پیش یک نفر روی سیستم من یک IDواسه خودش ساخته نمی دونم تاثیر داره یانه .به هر حال خواهش می کنم یک کاری کنید من بتونم یه ایمیل بسازم چون واقعا" بهش نیاز دارم با تشکر فراوان از آقا پیام گل

    پاسخحذف
  136. سلام دوست عزیز،
    از یک مرورگر دیگر برای وارد شدن به آن صفحه استفاده کنید. برای مثال، از مرورگر کروم، که محصول گوگل است استفاده کنید:
    به صفحۀ زیر بروید:
    http://www.filehippo.com/download_google_chrome
    سپس، بالا سمت راست صفحه بر روی Download Latest Version کلیک کنید و کروم رو دانلود کنید. بعد از نصب به mail.yahoo.com بروید، ببینید مشکل حل شده است؟
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  137. متاسفانه اون کار رو هم انجام دادم ولی نتیجه نگرفتم مشکل از کجاست نمیدونم دارم دیونه میشم.ببخشید شماراهم خسته کردم.

    پاسخحذف
  138. سلام دوست عزیز،
    خیلی بعیده که شما به روش بالا نتونید وارد صفحۀ یاهومیل بشید، آیا مرورگر کروم رو نصب کردید و بعد آدرس mail.yahoo.com رو در اون وارد کردید؟ منظور من این بود که بجای باز کردن آدرس mail.yahoo.com در اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer)، اون رو در کروم (Chrome) باز کنید. اینکار رو انجام دادید؟ چه اتفاقی افتاد؟

    پاسخحذف
  139. سلام آقای رحمانی شب شما بخیر از اینکه با این همه حوصله پاسخگوی سوالات هستید ممنونم من همنونم که هر کاری می کردم صفحه ساخت ایمیل واسم باز نمی شد امروز همینجوری روی سیستم اداره آدرس mail .yahoo.com رازدم صفحه فورا" باز شد البته سیستم اداره َADSLاست اما درسیستم خودم بااشتراک خانگی کار می کنم حالا لطفا" بگید اشکال را چه جوری برطرف کنم؟ممنون

    پاسخحذف
  140. سلام.
    اینکه شما توسط اتصال Dial up به اینترنت متصل بشید یا با استفاده از ADSL، در باز شدن یا نشدن صفحۀ mail.yahoo.com تاثیری ندارد. من احتمال می‏دهم سیستمی که در منزل دارید قدیمی باشد و البته مشکل پیدا کرده باشد، و به‏همین دلیل باشد که صفحۀ mail.yahoo.com باز نمی‏شود.
    اینکار را هم انجام دهید، شاید مشکل برطرف شود(البته توجه کنید که روش زیر تمام اطلاعات و تنظیمات مرورگر شما رو پاک خواهد کرد و به حالت اولیه در می‏آید):
    بعد از اینکه مرورگرتون (Internet Explorer) رو باز کردید، بالا سمت راست صفحه بر روی Tools کلیک کنید، پایین منو، Internet Options را انتخاب کنید. در پنجرۀ جدیدی که باز می‏شود، بالا سمت راست، بر روی Advanced کلیک کنید. حالا پایین صفحه دکمۀ Reset را بزنید. Delete personal Settings را تیک بزنید و بر روی Reset کلیک کنید. کمی صبر کنید... دکمۀ Close که ظاهر شد، بر روی آن کلیک کنید.
    حالا مرورگرتون رو ببندید و دوباره باز کنید. به mail.yahoo.com بروید. باید صفحه باز شود.
    این آخرین چیزیست که به ذهنم می‏رسد.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  141. سلام کلمه ی عبور جیمیلم را فراموش کرده ام چه کنم

    پاسخحذف
  142. سلام دوست عزیز،
    مطلب زیر را بخوانید:

    http://payamspot.blogspot.com/2009/12/forgot-gmail-password.html

    پاسخحذف
  143. مرسي ممنون تشكر

    پاسخحذف
  144. آقای رحمانی سلام خسته نباشید من ایمیل ساختم ولی نمی تونم signinبشم مشکل از کجاست

    پاسخحذف
  145. سلام دوست عزیز،
    به آدرس gmail.com بروید.
    روبروی Username، آدرس جیمیل‏تون رو وارد کنید و روبروی Password رمزعبورتون رو وارد کنید. سپس بر روی دکمۀ Sign in کلیک کنید.
    زمان وارد کردن آدرس جیمیل و رمزعبورتون دقت کنید که کیبرد شما در حالت انگلیسی (EN) باشد و دکمۀ Caps Lock کیبرد هم روشن نباشد.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  146. سلام دوستان شهرزاد هستم .سایت جی میل رو که باز می کنم موقع وارد کردن جی میلم خودش میاد بالا چرا؟

    پاسخحذف
  147. سلام شهرزاد خانم،
    دلیلش این هست که شما دفعۀ قبل که کارتون با جیمیل تمام شده، از جیمیل‏تون خارج نشده‏اید. زمانی که کارتون با جیمیل‏تون تموم میشه، بر روی دکمۀ Sign out که بالا سمت راست صفحۀ جیمیل قرار دارد کلیک کنید تا از جیمیل خارج شوید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  148. چرامن هرچي تلاش ميكنم نمي تونم جي ميل بسازم
    مطمئنم كه تمام مراحل رو درست ميرم

    پاسخحذف
  149. پيشاپيش ممنون

    پاسخحذف
  150. يه سوال ديگه:
    با ياهوميل ميشه به جي ميل ميل زد؟؟؟؟

    پاسخحذف
  151. سلام دوست عزیز،
    لطفا بیشتر توضیح بدید. در کدوم مرحله دچار مشکل میشید؟ تا کجا پیش میرید؟ مشکل چیست؟

    پاسخحذف
  152. بله، اگر شما یک ایمیل داشته باشید (فرقی ندارد که یاهومیل باشد، جیمیل باشد، یا سرویس‏های دیگر) می‏توانید به تمام ایمیلها ایمیل بفرستید.

    پاسخحذف
  153. كل فرم روپرميكنم وليaccept روكه ميزنم دوبارههمون صفحه روبرام مياره

    پاسخحذف
  154. احتمالا دلیلش اینه که یک قسمت از فرم رو درست پر نکرده‏اید و از شما اشکال می‏گیرد. فرم رو خوب نگاه کنید و ببینید در کدام قسمت از شما اشکال گرفته است (احتمالا با رنگ قرمز جلوی اون قسمت پیغامی نوشته شده). بعد، اون قسمت رو تصحیح کنید. اگر نمی‏دونستید چطور اون قسمت رو تصحیح کنید، پیغام اون رو اینجا کپی کنید تا من راهنماییتون کنم.

    پاسخحذف
  155. واقعامرسي مشكل حل شد
    سوالي كه مربوط به هنگام فراموشي رمز بودروپرنكرده بودم!!!

    پاسخحذف
  156. خواهش می‏کنم دوست عزیز.
    خوشحالم که مشکل حل شد.
    موفق باشید و ایمیل نو مبارک!
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  157. سلام دوستي براي اينكه روي موضوعي باهم بحث(چت) كنيم آدرس جي ميل ورمزعبورشو داده حالامن چطوري ميتونم استفاده كنم
    يعني چطوري ميتونم باهاش جت كنم؟
    ممنون

    پاسخحذف
  158. سلام دوست عزیز،
    اولا، باید بگویم اگر دوست شما رمزعبورش را در اختیار شما قرار داده، کار اشتباهی کرده است و نیازی به این کار نبوده. نباید هیچوقت رمزعبور رو در اختیار کسی قرار داد.
    برای اینکه با دوستتون بتونید چت کنید، باید همزمان هر دو آنلاین باشید. دوستتون رو به لیست دوستان در جیمیلتون اضافه کنید. بعد بر روی اسم اون سمت چپ صفحه کلیک کنید و با او چت کنید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  159. (هرکس مایل است با من بدون ذکر نام و مشخصات بحث کنه با استفاده از ایمیل زیر حرفاشو بگه .)
    جمله بالا چيزيه كه اون دوستم گفته
    حالامن اگه اسم اونو واردليست دوستام كنم وهمون ترتيبي كه شماگفتين،اون كه آدرس ايميلمومي فهمه (آدرسم شامل اسمم ميشه)
    راهي نداره كه بدون شناسايي بتونم باهاش چت كنم؟

    پاسخحذف
  160. البته اینکه دوست شما چیزی گفته و شما دارین منتقل می‏کنید درست متوجه شدن منظور دوست شما کمی برای من سخت است، اما حالا که این را می‏گویید، فکر می‏کنم منظور دوست شما این بوده که با نام‏کاربری و رمزعبور او وارد ایمیلش بشید و بعد احتمالا با او چت کنید یا شاید منظورش این بوده که با جیمیل او بهش ایمیل بزنید. فکر کنم بهتر باشه با این ایمیل او، به خودش ایمیل بزنید و از خودش بپرسید.

    پاسخحذف
  161. ممنون از راهنماييتون
    مشكلم خيلي حل نشد ولي....
    يه كاريش ميكنم

    پاسخحذف
  162. در مورد بعضی موضوعات راهنمایی از راه دور ساده نیست. به‏هرحال امیدوارم زودتر راهش رو پیدا کنید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  163. اگه اسم يكي روبه ليست دوستان جيميلم اضافه كنم تاباهاش چت كنم،اونم بايداينكار روبكنه؟
    آدرس ايميل ويااسمم توصفحه جيميل اون نمايش داده ميشه؟
    اگه آره،راهي نداره كه اين اتفاق نيوفته؟

    پاسخحذف
  164. دوست عزیز، متاسفانه در این مورد مطمئن نیستم، اما فکر می‏کنم این کار ضروری نباشه.
    بله.
    زمان چت کردن، فکر نمی‏کنم راهی وجود داشته باشد.

    پاسخحذف
  165. نازنین
    من هر کاری می کنم ایمیلم ارسال نمی شه وپیغام خاموش است را می دهدوایمیلم ارسال نمی شه
    در مورد چکونه عکس خود رااز Attachبه زمینه متن کنیم لطفا با تصویر توضیح دهید

    پاسخحذف
  166. نازنین خانم،
    همه‏چیز در مورد نحوۀ ارسال ایمیل در جیمیل را در مطلب زیر توضیح داده‏ام. آن را بخوانید، اگر جایی مششکل داشتید، سوالتان را در همان مطلب مطرح کنید:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/09/gmail.html
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  167. نازنین
    من ایمیلم را که ارسال می کنم sendرا که می زنم بعد یه صفحه باز می شه که اسم فامیل و یک گزینه دیگر را می زنه بعد هم حروف اینگلیسی می ده که باید در خانه پر کنیم
    من همهی این کار ها را می کنم ولی باز ایمیلم فرستاده نمی شه
    لطفا راهنماییم کنید

    پاسخحذف
  168. نازنین خانم،
    شما در یاهو ایمیل ساخته‏اید یا جیمیل ساخته‏اید؟

    پاسخحذف
  169. salam man dar gmail ya yahoo natavanestam email besazam dar gmail payam khata dar password ra midahad

    پاسخحذف
  170. مریم خانم،
    لطفا بیشتر توضیح بدهید. چه پیغامی می‏دهد؟

    پاسخحذف
  171. سلام
    من وقتی واردmail.yahoo.comمشیم آدرس ایمیل وشماره رمزموکه میدم بازنمیکنه دوتاشم درست میدم ولی بازمنیکنه میشه بگیدبایدچی کارکنم؟وچرااین جوری میشه؟

    ممنون نسیملطفازودجوابموبدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  172. چه جوری بایدبرای آدرس ایمیلی که ازدوستم که دارم نامه یاعکسی بفرستم؟

    پاسخحذف
  173. سلام نسیم خانم،
    سوال شما مربوط به مطلب ساختن ایمیل یاهو است، نه این مطلب!
    زمان وارد کردن آدرس ایمیل و رمزعبور، دقت کنید که کیبرد شما در حالت انگلیسی باشد و دکمۀ Caps Lock هم روشن نباشد.
    آیا قبلا وارد ایمیل‏تون شده بودید؟
    اگر بله، الآن زمانی که نام‏کاربری و رمزعبورتون رو وارد می‏کنید چه پیغامی می‏دهد؟

    پاسخحذف
  174. دوست عزیزی که سوال کردید "چه جوری بایدبرای آدرس..."،
    شما ابتدا باید یک ایمیل بسازید، مثلا در یاهو:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/02/blog-post_26.html
    یا در جیمیل، که همین مطلب بالا است.
    و بعد برای دوستتون ایمیلی ارسال کنید.
    آموزش ارسال ایمیل در یاهو:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/02/blog-post_27.html
    و آموزش ارسال ایمیل توسط جیمیل:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/09/gmail.html

    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  175. نسیمم بله آقاپیام من یه بارواردایمیلم شده بودم روزبعدش که آدرس ایمیلمو زدم هرکاری کردم بازنشدکه نشد!!!!!!!!!!!!!!!!!اصلا همون صفحه ایمیلموکه برام بازکرده بوددیگه بازنمیکنه!!!!توهمون صفحه میمونه

    پاسخحذف
  176. نسیم خانم،
    در همان صفحه که می‏ماند، چه پیغامی می‏دهد؟

    پاسخحذف
  177. نسیم


    پیغام خاصی نمیده فقط صفحه ی ایمیل منو باز نمیکه
    بعدزیرمسطتیل یه نوشته ی قرمزمیاد


    اصلابهترنیست یه باردیگه تویاهوایمیل بسازم؟
    باکمک شما؟

    پاسخحذف
  178. نسیم خانم،
    منظور من هم همان نوشته‏ی قرمز است. چی نوشته؟
    اگر صلاح می‏دونید یک ایمیل دیگه بسازید، اینبار مراحل رو با دقت بیشتر طی کنید و اطلاعاتی رو که وارد می‏کنید (مخصوصا پسورد و سوال و جواب امنیتی رو) یکجا یادداشت کنید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  179. نازنین
    من در یاهو ایمیلم ارسال نمی شود

    پاسخحذف
  180. نازنین خانم،
    سوالتون رو در مطلب مربوط مطرح کنید:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/02/blog-post_27.html
    در آنجا بیشتر هم توضیح بدهید تا من بتونم راهنمایی‏تون کنم. مثلا، در کدام مرحله دچار مشکل می‏شوید؟

    پاسخحذف
  181. سلام ازاینکه با حوصله به سوالات پاسخ مدهید ممنون. کمتر کسی مانند شما پیدا میشود. خلاصه: پیام جون: وقتی میخوامsign inبشم پیام(certificate error)یا(navigation blocked)می ده. لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه از این پیام خلاص بشم. البته با انتخاب (ادامه) در متن پیام بالاخره وارد مایل میشم ولی راهنمایی بفرمایید چگونه از شراین پیام خلاص بشم. باتشکر فری

    پاسخحذف
  182. سلام فری جان،

    اوّل از همه، آیا وقتی از هر یک از آدرس‏های زیر وارد می‏شوید، همین مشکل وجود دارد؟
    http://gmail.com
    https://gmail.com

    اگر مشکل به روش بالا حل نشد؛ ببینید گزینه‏ای شبیه Accept Certificate بر روی صفحه پیدا می‏کنید (همانجایی که پیغام Certificate erro می‏دهد). اگر پیدا کردید، بر روی آن کلیک کنید و مراحل نصب یا شبیه آن را طی کنید.

    * اگر مشکل حل نشد، همینجا به من بگویید تا راه‏های دیگری پیشنهاد کنم. اگر هم مشکل به یکی از روش‏های بالا حل شد، لطفا به من بگید که کدام راه جواب داد.

    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  183. سلام وممنون ازراهنماییهاتون.همیشه سلامت باشید

    پاسخحذف
  184. سلام ملیحه خانم.
    خواهش می‏کنم، و ممنون از شما بخاطر نظرتون.
    موفق و سلامت باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  185. سلام.خسته نباشید .من ایمیلم اون طوری که شما گفتید ساختم ولی از کجا بیارمش وچطوری ازش استفاده کنم واقعا به جواب شما نیاز دارم ممنون *فایزه*

    پاسخحذف
  186. سلام فایزه خانم،
    در مطلب زیر، که آموزش ارسال ایمیل توسط جی‏میل است، نحوه‏ی وارد شدن به جی میل را هم توضیح داده‏ام:
    http://payamspot.blogspot.com/2009/09/gmail.html
    برای خواندن ایمیل‏ها در جیمیل هم که کافی است به قسمت Inbox بروید و روی آنها کلیک کنید.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف
  187. سلام .
    یک سوال دارم .
    وقتی رمزم رو میزنم و اون کد امنیتی رو هم وارد می کنم همش میگه اشتباهه ولی شک ندارم که درست میزنم ... حالا چی کار کنم ؟

    پاسخحذف
  188. سلام دوست عزیز،
    دقت کنید که صفحه‏کلیدتون در حالت انگلیسی (EN) باشه و دکمه Caps Lock صفحه‏کلیدتون هم روشن نباشه.
    اگر بازهم پیغام خطا داد، بگید چه پیغامی میده تا من شما رو بیشتر راهنمایی کنم.
    موفق باشید،
    پیام رحمانی

    پاسخحذف

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics