تور مجازی هتل بزرگ داریوش کیش
اگر یادتون باشه قبلا 3 عکس پانورامای کُروی از هتل بزرگ داریوش کیش رو به صورت embedded (جاسازیشده) در وبلاگم گذاشته بودم (1،2،3).
چند روز پیش سایت 360Cities این اجازه رو به کاربرانش داد که یک تور مجازی بصورت رایگان بسازند؛ من هم از این فرصت استفاده کردم و نتیجه شد تور مجازی هتل بزرگ داریوش که در لینک زیر میتونید ببینید.
Dariush Grand Hotel Virtual Tour on 360Cities.net
امیدوارم لذت ببرید.
- چند نکته اگر با آن صفحه خیلی آشنا نیستید:
1. در نقشه، روی هر علامت آبی رنگ که کلیک کنید آن عکس باز میشود.
2. هر عکس که باز شد پیشنهاد میکنم FULLSCREEN را بزنید تا عکس رو در حالت تمامصفحه ببینید. با زدن Esc بر روی کیبردتون از حالت تمامصفحه خارج میشوید.
3. داخل عکس کلیک کنید، بعد موس رو به اطراف حرکت بدید تا عکس حرکت کند. با Shift و Ctrl هم میتونید بزرگنمایی/زوم کنید.
4. لذت ببرید!
پ.ن. وایرلس هتل داریوش رایگان نبود و سرعت مناسبی هم نداشت!
با سلام به خوانندگان این کامنت
پاسخحذفدوستان عزیز میتوانند تور کامل مجازی هتل بزرگ داریوش را از خود سایت هتل به آدرس www.dariushgrandhotel .com مشاهده کنند امیوارم از افتخار ملی دیدن کنید.
در رابطه با اینترنت هتل هم باید عرض کنم همه افراد اینترنت هتل را با اینترنت منزل یا محل کار خود قیاس منمایند.این هتل دارای 168 اتاق با اینترنت وایرلس می باشد که کیفیت اینترنت آن بستگی به خطوط اینترنت مخابرات دارد.
$A$ عزیز، ممنون از نظرتون.
پاسخحذف1. تور مجازی که بر روی سایت رسمی هتل داریوش کیش است باید در آدرس زیر قابل مشاهده باشد، امّا دیروز و امروز که من امتحان کردم مثل اینکه مشکلی دارد و برای بنده که لود نشد واگرنه قصد داشتم لینک آن را هم پایین مطلب بگذارم. البته قبلا که دیده بودم به نظرم عکسها کیفیت خیلی مناسبی نداشتند ولی درعوض تعداد عکسها بیشتر بود.
http://dariushgrandhotel.com/en/virtual-tour
2. دو سه روزی که ما در هتل داریوش اقامت داشتیم من ندیدم زیاد کسی از وایرلس آنجا استفاده کند، با این حال سرعت اینترنت در حد دایلآپ و گاهی بدتر بود. از یک هتل 5 ستاره بیشتر از اینها توقع میرود مخصوصا که برای اینترنت پول هم بگیرد (البته مسئولین آنجا گفتند قبلا اینطور نبوده و به دلایلی اینترنت را پولی کردهاند (حتما ملت آنجا با اینترنت هتل فیلم دانلود میکردهاند!)).
بههرحال باید ضعفها را هم گفت، واگرنه در شاهکار بودن هتل بزرگ داریوش که شکّی نیست.
موفق باشید،
پیام رحمانی
بله در مورد ندیدن شما جهت استفاده اینترنت حق با شماست چون اکثرا داخل اتاقهایشان از اینترنت استفاده می کنند .در رابطه با پولی کردن هر هتلی سیاست کاری خودش را داردو نمیتوان از آن ایراد گرفت ولی در رابطه با کیفیت آن بله در کامنت قبلی هم عر ض کردم که مشکل از سوی مخابرات می باشدوتا چند روز قبل این مشکل وجود نداشت.با این حال انتقاد شما قابل قبول می باشد.
پاسخحذف1. دوست عزیز، آن زمان ما به همراه یک گروه با تور رفته بودیم، و من که دقّت کردم مثلا از یک گروه 25 نفره فکر میکنم فقط من بودم که لپتاپ همراهم بود. در حالت کلّی و بر اساس چیزی که خودم دیدم آن را عرض کردم، واگرنه مطمئنا من آمار از تعداد افرادی که آن زمان از اینترنت استفاده میکردند ندارم. زمانی که میخواستم کارت اینترنت از مسئول آنجا بخرم معمولا باید صبر میکردم تا مسئول آنجا بیاید و از رفتارها برای من مشخص بود که زیاد کسی آنجا اینترنت نمیخرد. باز هم میگویم، اینها که گفتم قابل اثبات نیستند.
پاسخحذفچیزی که مطمئن هستم این است که سرعت اینترنت آنجا مناسب نبود و دلیل تکنیکی آن هم عموما به من مربوط نمیشود.
2. اینکه گفتید "...هر هتلی سیاست کاری خودش را دارد..." فکر نمیکنم جملۀ جالبی باشد. فرض کنید شما برای منزل اینترنت پرسرعت میگیرید، شرکت 3 برابر جاهای دیگر از شما پول اینترنت بگیرد و بگوید "این سیاست کاری ما است"! پس سیاست کاری باید بر اساس یک سری اصول و استانداردها باشد. هتلی که 5 ستاره گرفته که نمیشود برای خودش اصول جداگانه ابداء کند. فکر نمیکنم استاندارد هتلهای 5 ستاره این باشد که از مشتریها بابت اینترنت پول بگیرند.
این مورد که من میگویم برای یکسال پیش است، و آن جملهای که در پ.ن. نوشتم کمی شوخی و کمی هم انتقاد بود. الآن یکسال گذشته است و من وضعیت اینترنت هتل را نمیدانم.
3. فکر میکنم شما از کارمندان هتل هستید، درست است؟
موفق باشید،
پیام رحمانی
مگر در ایران ما یا حداقل کیش اینطور نیست اینترنت با پهنای باند 1 مکابایت حود 800 هزار تومان ماهیانه برایتان منظور می کنندولی در تهران یک خط adsl با پهنای باند512 ماهی 15 هزارتومان که اینترنت کیش یک روز وصل است و1 هفته خراب !!!!!در مورد پولی بودن من سال قبل در دبی بودم باور بفرمایید پست ترین هتلهای آنجا هم پول اینترنت می گرفتند چه برسد به 5ستاره یا بالاتر از آن.
پاسخحذفبهر حال این هتل متعلق به هفتادواندی میلیون ایرانی است .موفق باشید.
آقا سر اینترنت هتل داریوش دعوا نکنید چون اکثر افرادی که اونجا میرن دنبال کار با اینترنت نیستند. در مورد کیفیت سرویس دهی هتل صحبت کنید که سال به سال دریغ از پارساله.انتقاد خودمو هر بار توی صندوق انتقادات انداختم ولی کیه که جواب بده یا رسیدگی کنه
پاسخحذف$A$ عزیز،
پاسخحذفالبته فکر میکنم هرچه یک هتل بیشتر ستاره دارد و بهتر است باید خدمات رایگان بیشتری به مشتریها بدهد (البته که رایگان هم نیست و برایش پول میگیرد).
برای مثال، صبحانۀ هتل داریوش (و اگر اشتباه نکنم نهار) رایگان بود و جای شما خالی عجب صبحانههایی خوردیم ما آنجا.
حالا هدف من از نوشتن آن پ.ن. دو چیز بود:
1. اگر روزی به گوش مسئولین هتل رسید، باعث شود توجه کنند که در دنیای کنونی دیگر فقط غذای خوب و جای راحت و هوای عالی و ... مهم نیست، اینترنت بخش مهمی از زندگی مردم شده است، مخصوصا منِ وبلاگ نویس (و البته به نفع خود هتل هم هست که من آنجا آنلاین شوم و مثلا در فیسبوک و فرندفید و توییتر و ... خبر بدهم که دوستان بیایید هتل داریوش که خوب جاییست).
2. افرادی که این مطلب را میخوانند اگر روزی به هتل بزرگ داریوش تشریف بردند مثل من ضدحال نخورند و توقع چندانی از اینترنت هتل نداشته باشند (چه درست، چه غلط)
واقعا هتل داریوش مطعلق به تمام ایرانیان است و فرهنگ کهن ایران را نشان میدهد و خرج زیادی که جناب ثابت و دیگران برای آن کردهاند واقعا جای تشکر دارد. این عکسها و تور مجازی هم که مشاهده میکنید قدردانی بنده است از ایشان و دیگر مسئولین.
پیروز باشید،
پیام رحمانی
کیوان جان،
پاسخحذفالبته خوب نیست این رو "دعوا" بنامید، بحثی است که فکر میکنم ضرر نداشته باشد. تبادل افکار بنامید لطفا.
در عین حال فکر میکنم کمی هم حق با شما باشد، همانطور که خودم هم اشاره کردم متاسفانه هنوز اینترنت به اندازۀ کافی بین مردم ایران رواج ندارد و شاید دلیل به اهمیت نشان دادن مسئولین هتل داریوش به اینترنت آنجا به همین دلیل است. من خواستم بگویم که ما اینترنت دوستان هم هستیم.
یادم هست در هتل یک صندوق نظرخواهی بود که گفتند جناب ثابت خودشان آن را بررسی میکنند، ایندفعه آن صندوق را امتحان کنید. هر چند که زمانی که ما آنجا بودیم بجز اینترنت مشکل دیگری مشاهده نکردیم.
موفق باشید،
پیام رحمانی