جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ مهر ۱۵, دوشنبه

برنامه های پرتابل (Portable Apps) – قسمت دوم: از کجا شروع کنیم؟

برنامه های پرتابل همه جا همراه شما

در قسمت گذشته به معرفی برنامه های پرتابل پرداختیم، در این قسمت می خواهیم کار را شروع کنیم و از این برنامه ها استفاده کنیم.

برای شروع کار با برنامه های پرتابل دو راه وجود دارد:

١. استفاده از یک برنامه به نام Suite که نصب، پاک کردن، و اجرای برنامه های پرتابل را کنترل می کند.

٢. بدون استفاده از Suite؛ یعنی شما هر برنامه را مستقیما برروی فلش نصب می کنید (هرگاه از کلمه فلش استفاده کردم، منظور هرنوع وسیله پرتابل دیگر هم می تواند باشد).

پیشنهاد من روش اول است چون به کار شما نظم می دهد، در واقع Suite همانکاری را برای شما انجام می دهد که یک سیستم عامل برای یک کامپیوتر انجام می دهد. البته هیچ اجباری نیست، شما اگر این روش را یاد بگیرید به راحتی می توانید از روش دوم هم استفاده کنید.

همانطور که گفتم برنامه Suite برنامه ای است که شما به وسیله آن می توانید برنامه های پرتابل را برروی فلشتان نصب کنید، به شکل زیر نگاه کنید:

برنامه های پرتابل - پنل

همانطور که متوجه شدید در پنجره سمت چپ برنامه هایی وجود دارند که برروی آن نصب شده اند.

PortableApps.com Suite یا همان Suite دو نوع مختلف دارد، یکی Lite است که نسخه ساده (سبک) تر آن است، به این معنی که برنامه های کمتری از اول برروی آن نصب هستند، و دیگری نسخه Standard آن است که برنامه های بیشتری را به طور پیش فرض برروی خود دارد؛ این دو نسخه فرق دیگری ندارند، تا آنجایی که من می دانم. البته یک نسخه Base هم وجود دارد که برنامه ای به صورت پیش فرض ندارد و شما انتخاب می کنید که چه برنامه هایی را به روی آن نصب کنید.1

برای مثال بگذارید نسخه Lite آنرا نصب کنیم. ابتدا این برنامه را از اینجا دانلود کنید.

بعد از دانلود فایل مورد نظر را اجرا کنید، این برنامه از شما می خواهد که محلی را می خواهید برنامه Suite آنجا نصب شود را انتخاب کنید، شما باید درایو مربوط به فلشتان را انتخاب کنید، البته می توانید آنرا در فلشتان در داخل یک پوشه هم نصب کنید.

2

نصب آن برای من حدود ٦ دقیقه طول کشید.

3

حالا به داخل فلش رفته و آنرا اجرا کنید:

4

صفحه ای به شکل زیر می بینید:

5

در اینجا نصب Suite به پایان می رسد. ما در دو قسمت آینده به معرفی برخی از برنامه های پرتابل می پردازیم و همچنین نحوه نصب و پاک کردن آنها، الان شما می توانید برروی برنامه های موجود در Suite کلیک کرده و از آنها در جاهای مختلف استفاده کنید.

در قسمت به معرفی برخی از برنامه های پرتابل خواهیم پرداخت.

موفق باشید

۲ نظر:

  1. با سلام از درج مطالب وبلاگ شما استفاده كردم ممنونمو سپاسگذارم

    پاسخحذف
  2. خواهش می‏کنم. ممنون از شما.

    پاسخحذف

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics