جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ مهر ۱۷, چهارشنبه

برنامه های پرتابل (Portable Apps) – قسمت چهارم: نصب برنامه

برنامه های پرتابل همه جا همراه شما

در قسمت های قبل از سری مطالب برنامه های پرتابل به معرفی این برنامه ها پرداختیم، با suite و کاربرد آن آشنا شدیم، و برخی از برنامه های پرتابل را معرفی کردیم؛ در این قسمت روش نصب برنامه ها را بررسی خواهیم کرد.

١. نصب برنامه با استفاده از Suite:

برای مثال برنامه 7-Zip Portable را به یاد بیاورید که در قسمت گذشته آنرا معرفی کردیم. پس از آنکه آنرا دانلود کردیم، حالا قصد داریم آنرا نصب کنیم، فایلی که دانلود کرده ایم فرمت paf.exe دارد، و این برای تمام فایلها صدق می کند. جایی را که فایل در آن قرار دارد به خاطر داشته باشید.

001

حالا Suite را باز کنید. اگر آنرا قبلا اجرا کرده اید این کار را با کلیک بر روی آیکون کوچکی که در سمت راست پایین صفحه (System tray) قرار دارد نیز می توانید انجام دهید.

002

بعد از آنکه Suite را اجر کردید، به "Options" که در پنجره راست قرار دارد رفته و "Install a new app" را انتخاب کنید.

003

در پنجره جدیدی که باز می شود "Install" را بزنید. حالا همان فایلی را که فرمت paf.exe داشت را انتخاب کنید و Open را بزنید. بعد از این باید مراحل عادی نصب یک برنامه را طی کنید. فقط دقت کنید در جایی که از شما می خواهد محل نصب برنامه را تعیین کنید، تغییری ایجاد نکیند. پس از آنکه نصب برنامه تمام شد برنامه موردنظر به لیست داخل Suite اضافه می شود.

004

در صورتی که مایلید برنامه ای را حذف کنید، اینبار بعد از اینکه به Options رفتید "Remove an app" را انتخاب کنید و مراحل بعدی را طی کنید.

٢. نصب برنامه بدون استفاده از Suite:

برای نصب یک برنامه بدون استفاده از Suite کافی است برروی فایل اجرایی آن که دانلود کرده اید (با فرمت paf.exe) کلیک کنید، حالا همان مراحل همیشگی برای نصب یک برنامه پیش روی شماست؛ تنها نکته ای که وجود دارد این است که هنگامی که محل نصب برنامه را از شما می پرسد فراموش نکنید که درایو فلش (ترجیحا در یک پوشه) را انتخاب کنید.

005

اینبار برنامه شما در لیست Suite قرار نمی گیرد، برای اجرای آن به درایو فلش، آنجایی که برنامه را نصب کردید بروید و آنرا اجرا کنید.

مشتاقانه منتظر سولات شما هستم.

موفق باشید.

۵ نظر:

  1. سلام دوست عزيز
    وبلاگ خوبي داريد بهتون تبريک مي گم.
    چرا از وبلاگت مثل ساير وبلاگا بهره برداري نميکني؟البته من تو وبلاگم به طور کامل اين مطلب رو يعني کسب درآمداز طريق اينترنت رو توضيح دادم
    تو ميتوني به راحتي با قرار دادن چندتا تبليغ تو وبلاگت
    شروع به کسب درآمد کني
    اگه دوست داري بيا به وبلاگ من تو وبلاگ من سمت چپ يک دعوتنامه متني هست روش نوشته شده (((اوکسين ادز معتبرترين و بزرگترين سيستم کسب درآمد وبمسترها ))) روي ا ون کليک کن برو توش عضو شو(عضويت رو کليک کن ) بعد سايت يه سري تبليغات به تو ميدن و تو بايد اونارو تو وبلاگت بزاري و اينتوري بتوني پول دربياري.
    اين نکته رو هم بگم اگه شماره حساب نداري تا پول توش واريز کنيم ميتوني قبل از باز کردن يک حساب, به جاي شماره حساب 10 تا يک وارد کني و آخرش هم 3 تا صفر تا 13 رقم بشه و هروقت حساب بازکردي از ويرايش حساب, شماره حساب جديدتو بدي
    اگه هم به مشکلي برخوردي بيا به وبلاگ من تا به سوالات جواب بدم

    موفق و پيروز باشي
    آدرس سايت من اينه:
    http://mobile--software.blogfa.com/


    دوستان عزيزم
    طريقه تبليغ تو سايتتون اينطوريه که :

    شما ابتدا بايد روي تبليغ متني در سمت چپ وبلاگ من کليک کنيد،بعد صفحه اي براتون باز ميشه که تو کادر گوشه سمت راست نوشته عضويت در سيستم ،بايد روي اون کليک کنيدودر سيستم عضو بشيدبعد از اينکه عضو شديد مي تونيد براي سايتتون تبليغ بزاريد و تجارت کنيد بالاي سمت راست اون نوشته شده تبليغات گرافيکي . کليک کنيد هر تبليغي رو که مي خواين يک صفحه داره که توش يک سري کد نوشته شما بايد اون کد ها رو select all کنيد (Ctrl+ A) بعد راست کليک کنيد وکدها رو کپي کنيد بعد بياين تو blogfa اونجا تنظيمات سيستم رو باز کنيداونجا يک کادر شبيه همون کادري که کپي کرديد داره( کادر پايين رو مي گم) اونجا past کنيد همون کد ها اونجا وارد مي شه بعد رو ثبت تنظيمات کليک کنيد و وبلاگتون آماده است

    پاسخحذف
  2. راست اگه منو کلیک کنی ممنون میشم

    پاسخحذف
  3. هادي جون۱۴/۷/۸۹ ۰۱:۳۷

    سلام :
    پيام عزيز مي خواستم بدونم چطوري مي شود يك برنامه را مثل گوگل ارث كه برخي از فايلهاي اون در program file ويندوز و برخي در Documents and Settings و حتي رجيستري هم لازم دارند را ايجاد نمود اگر كمكم كني به تلاش 3 ساله من جواب دادي .
    پيشاپيش ممنون
    hadijoon1@gmail.com

    پاسخحذف
  4. سلام هادی جان،
    دقیقا اطلاع ندارم، من خیلی وقت پیش از نسخه معمولی گوگل ارث نسخه پرتابل ساختم و اینکار رو با استفاده از یکی از برنامه‏های VMware انجام دادم (http://www.vmware.com).
    موفق باشید.

    پاسخحذف

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics