جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ مهر ۱۴, یکشنبه

برنامه های پرتابل (Portable Apps) – قسمت اول: معرفی

برنامه های پرتابل همه جا همراه شما

برنامه های پرتابل همه جا همراه شما!

آیا دوست دارید هرجا که می روید برنامه های مورد علاقه خود را به همراه داشته باشید و از آنها استفاده کنید؟ اگر جواب شما بله است مطلب امروز را بخوانید، من قصد دارم در این مطلب و 3 مطلب دیگر که به زودی منتشر می شوند به بررسی " برنامه های پرتابل (Portable Apps) " بپردازم. فقط فلش خود را آماده کنید!

حتما به یاد برنامه های u3 افتادید، بله درست است، برنامه های پرتابل شباهت بسیار زیادی به برنامه های u3 دارند اما با ٢ برتری نسبت به آنها:

١. فلشی که استفاده می کنید حتما نباید شرایط خاصی داشته باشد (حتما به خاطر دارید که برای استفاده از برنامه های u3 ما به یک فلش u3 احتیاج داشتیم.)

٢. برنامه های بیشتری برای Portable Apps موجود هستند.

در این قسمت، یعنی قسمت اول، به معرفی برنامه های پرتابل می پردازیم. شاید به زبان ساده برنامه های پرتابل را بتوان اینطور تعریف کرد:

برنامه هایی که نیازی به نصب شدن برروی کامپیوتر میزبان ندارند، فقط کافی است آنها را برروی یک حافظه خارجی نصب کنید و بعد از آن شما می توانید این برنامه ها را برروی هر کامپیوتری که مایل باشید اجرا کنید. تنظیمات شما هر بار ذخیره شده و شما می توانید برروی کامپیوتر های دیگر نیز از برنامه های خود با همان تنظیمات استفاده کنید.

سایت PortableApps.com یک برنامه پرتابل(قابل حمل) را اینطور تعریف می کند:

" برنامه پرتابل یک برنامه کامپیوتری است که شما می توانید آنرا همه جا، برروی یک وسیله پرتابل (مانند فلش)، به همراه خود داشته باشید و از آن برروی هر کامپیوتر که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کند استفاده کنید. هنگامی که فلش USB، هارد قابل حمل، آی پاد، یا هر وسیله پرتابل دیگر را به کامپیوتر موردنظر متصل می کنید، شما به برنامه ها و اطلاعات شخصیتان، همانطور که در کامپیوترتان به آنها دسترسی دارید، دسترسی خواهید داشت. و هنگامی که وسیله را از کامپیوتر جدا می کنید، هیچکدام از اطلاعات شخصی شما برروی کامپیوتر باقی نخواهد ماند. "[1]

فکر می کنم مطالب بالا برای آشنایی با برنامه های پرتابل کافی باشند. در قسمت بعد به روشهای استفاده از برنامه های پرتابل می پردازیم.

موفق باشید.


1. http://portableapps.com/about/what_is_a_portable_app

۳ نظر:

  1. دی:)! مشترک شدم!!

    پاسخحذف
  2. :) خوشحالم خوشتون اومد

    پاسخحذف
  3. درباره پرتابل وب + شبکه های pan&man+موتورهای جستجوگر یا دایراکتور و کلیات جی اس ام بلوتوث

    پاسخحذف

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics