جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ دی ۱۳, جمعه

برنامه آلیس (Alice)

برنامه آلیس

آلیس برنامه ای است رایگان و منبع باز که با هدف آموزش قوائد برنامه نویسی به تازه کاران، توسط دانشگاه کارنگی ملون بوجود آمده است. فردی که با این برنامه کار می کند با محیطی روبرو می شود که در آن اشیاء به صورت سه بعدی وجود دارند، با استفاده از قوائد ساده برنامه آلیس، کاربر می تواند داستان سرائی کند؛ برای مثال، انیمیشنی بسازد که در آن اشیاء حرکت می کنند، با هم برخورد می کنند، صدا تولید می کنند و … اما نکته کار اینجاست که در واقع کاربر در حال یادگیری اصطلاحات برنامه نویسی و قوائد آن، به صورت غیر مستقیم است. کاربر با محیط گرافیکی کار می کند و برای کار با محیطی که بتواند در آن کد بزند آماده می شود.

به نظر من ایده پشت این برنامه واقعا بیهمتاست.

برنامه آلیس توسط زبان جاوا (Java) نوشته شده است. نسخه موجود کنونی برنامه آلیس، نسخه 2 آن است که برروی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، و مک قابل اجراست. نسخه آزمایشی آلفای آلیس 3 پاییز 2008 ارائه شده و نسخه آزمایشی بتای آن بهار امسال (2009) ارائه خواهد شد. در نسخه 3 از شخصیت های بازی معروف The Sims 2 هم استفاده خواهد شد.

"بر اساس مطالعاتی که برروی دانشجویان کالج Ithaca و دانشگاه Saint Joseph انجام شد، نمرات دانشجویان در اولین درس برنامه نویسی بعد از استفاده از برنامه آلیس از C به B رشد داشته است، همچنین به خاطر سپردن مطالب از 47 درصد به 88 درصد تغییر کرده است." [1]

عکسی از صفحه برنامه آلیس 2 را می توانید در اینجا مشاهده کنید. دو ویدئو در رابطه با برنامه آلیس و نحوه استفاده آنرا می توانید در اینجا پیدا کنید، برای دانلود آلیس 2 هم به اینجا بروید.

سایت رسمی برنامه آلیس: www.Alice.org


با نگاهی بر این منابع: What is Alice *** Alice (Software) – Wikipedia

مراجع: 1. Alice (Software) – Wikipedia، پاراگراف دوم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics