جستجو

اگر از دروپال استفاده می‌کنید

اگر از سامانه‌ی مدیریت محتوای دروپال برای ساختن سایت استفاده می‌کنید، از دروپال کار هم دیدن فرمایید

۱۳۸۷ مرداد ۳۱, پنجشنبه

گیگاپن چیست؟

gigapan beta

معرفی:

گیگاپن جدیدترین بخش از پروژه Global Connection است که هدف آن نزدیکتر کردن مردم جهان به یکدیگر و شناختن سیاره ای است که در آن زندگی می کنیم. گیگاپن به ما کمک می کند که با استفاده از عکس ها به مردم و جوامع مختلف نزدیکتر شویم، عکس هایی با جزئیات زیاد که خود جایی برای گشت و گذار و جایی برای کشف کردن چیزهای جدید هستند و می توانند باعث شگفتی ما شوند. با استفاده از گیگاپن مردم جهان می توانند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و دیگران را در آن سهیم کنند.


توسعه گیگاپن در سه قسمت صورت می گیرد:


1. پایه ای خودکار که به شما اجازه می دهد با دوربین دیجیتال معمولی خود عکس های پانوراما (با وضوح گیگاپیکسلی یا فراتر از آن) بگیرید. (عکس)

2. برنامه ای برای ساختن عکس های پانوراما با وضوح بسیار بالا.

3. و در آخر سایتی برای به اشتراک گذاشتن عکس ها که به شما امکاناتی مانند گردش در عکس ها و نظر دادن ارائه می دهد. هرگونه عکس پانوراما می تواند برروی سایت قرار گیرد و شما ملزم به استفاده از پایه ی گیگاپن نیستید.


گیگاپن علاوه بر کارهای فردی، با برخی سازمان ها مانند The World نیز همکاری دارد. گیگاپن امیدوار است که این تکنولوژی به شناخت مردم از جوامع و فرهنگ های گوناگون کمک کند و همچنین در زمینه های آموزشی استفاده گردد.


تیم گیگاپن:

1. دانشگاه کارنگی ملون (CMU)

2. مرکز تحقیقات ناسا

3. گوگل

4. Rich LeGrand

5. شرکت DeepLocal


حامیان طرح: گوگل، دانشگاه کارنگی ملون، و بخش IRG ناسا


جالب است بدانید که یکی از مسئولان اصلی گیگاپن illah Nourbakhsh یک ایرانی است.


منبع: سایت گیگاپن

___________________________________________

مطالب مرتبط با گیگاپن در PayamSpot:

پروژه گیگاپنیزاسیون ایران قسمت اول، قسمت دوم، قسمت سوم

نحوه مشاهده عکس های گیگاپن برروی گوگل ارث

تمامی مطالب با برچسب گیگاپن: گیگاپن در پیام اسپات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:

در حال حاضر انگیزه و فرصت چندانی برای پاسخگویی به سوالات ندارم، لطفا سوال نپرسید و اگر کامنتی می‏گذارید لطفا پیغام تشکر باشد! :)

ممنون

با ایمیل مطالب جدید این وبلاگ را دریافت کنید:

توضیحات:
بعد از ثبت نام کردن ایمیل‏تان، مطالب جدید این وبلاگ که نوشته‏های من است (به اضافۀ لیستی از مطالبی که من روزانه می‏خوانم و به نظرم جالب و مفید هستند) را تقریبا بطور روزانه دریافت خواهید کرد.
روش:
ابتدا ایمیل خود را در مستطیل سفید وارد کنید، سپس بر روی دکمه "عضویت" کلیک کنید. کمی صبر کنید، پنجره‏ای باز می‏شود. در مستطیل سفید پایین آن پنجره کدی که بالای آن نوشته شده است را وارد کنید و بر روی دکمۀ کنار آن کلیک کنید.

توسط FeedBurner

مطالب پرطرفدار این وبلاگ در 30 روز گذشته:

Web Statistics